Site Dışı SEO Araçları ve Dizinler Nelerdir?

Site Dışı SEO Araçları ve Dizinler Nelerdir?

Site Dışı SEO Araçları ve Dizinler Nelerdir?

Site Dışı Seo

Ücretsiz backlink alabileceğiniz siteler arasında dizinler de bulunmaktadır. Dizinler siteleri hizmet ettikleri alanlara göre kategorize ederek listelemekte ve bir internet haberi oluşturmaktadır. Sitelerin aynı sektöre hizmet eden kategorilerde yer alması aldığı backlinki de daha nitelikli kılmakta ve dizinlerden ayrı bir fayda sağlamaktadır.

Site Dışı SEO Araçları ve Dizinler Nelerdir?Dizinler Google gözünde SEO açısından belirleyici nitelikte sitelerdir. Sitenizin dizinlerde yer alması, sıralamanızda büyük bir etki oluşturur. Dizinlerin kalitesi sitelere sağladığı faydayla doğru orantıdadır. Bu sebeple kaliteli dizinleri bularak bu dizinlerde uygun kategoride sitelerinizin bulunmasını sağlamalısınız.

Dünyada kabul gören en büyük dizin Dmoz olarak görülmektedir. Bu ardından sırayı Yahoo dizini almaktadır. Bu dizinler anasayfası ve alt sayfaları yüksek pagerank değerlerine sahiptir. Bu sebeple sitenizin pagerank değerinin artmasında etkisi vardır.

Site Dışı SEO Araçları ve Dizinler Nelerdir?Yahoo Dizin, Dmoz’dan sonra gelen ikinci kaliteli dizindir. Yahoo dizini ücretli bir dizindir. 299 Dolar’lık 1 yıllık listeleme fiyatı pek çok kişide Yahoo Dizine eklemek konusunda tereddüt oluşturmaktır. Ücretsiz ekleme imkanı da sunan dizin, ücretsiz eklemelerde sıkı denetim ile onay veriyor. Bu nedenle daha çok kamu siteleri gibi hizmet amaçlı siteler onaylıyor. Türkçe sitelerinizi ücretli olarak yayınlamak isterseniz, kategoriye uygun ingilizce açıklamalar da eklemelisiniz. Türkçe sitelerde onaylama problemi yaşanabilir ve böyle bir durumda Yahoo’nun geri ödeme yapmaması da listelemeyi riskli hale getirmektedir.

Türkçe ve yabancı pek çok dizin bulunmaktadır. Belirli aralıklara bu dizinlere sitenizi ekleyerek, alternatif dizin çalışması yapabilirsiniz. Bu dizinlerden bazıları karşılıksız, bazıları cüzi ücretle, bazıları da karşılıklı link verilmesiyle listelemektedir. Link vermenizi isteyen dizinlere eklenmek için, sitenizden subdomain açarak veya yeni bir domain alarak bu domaini link değişim amaçlı kullanabilirsiniz.

Aşağıda siteye ekleyeceğiniz Türkçe ve yabancı dizin bulmak için çeşitli arama yöntemleri bulunmaktadır.

  • inurl: suggest- listing.php?id=0
  • inurl:  siteekle.asp
  • inurl:  add.php intitle:link
  • inurl:  siteekle.html
  • inurl:  siteekle.php

Dmoz.org Dizini

Dünyada kabul gören en büyük dizin Dmoz olarak görülmektedir. Bunun ardından sırayı Yahoo Dizini almaktadır. Bu diziler anasayfası ve alt sayfaları yüksek pagerank değerlerine sahiptir. Bu sebeple sitenizin pagerank değerinin ve SEO sıranızın artmasında etkisi vardır.

Site Dışı SEO Araçları ve Dizinler Nelerdir?Dmoz.org dizininde sitenizin yer alması, yine video tanıtım tekniğinde olduğu gibi sitenizin hızla backlink almasını sağlayacaktır. Bunun sebebi, pek çok dizin Google gözünde önemli bir dizin haline gelmek için Dmoz.org üzerindeki verileri çekerek yayın yaparlar. Bu sebeple Dmoz gibi bir dizinde yer almanız sitenizin daha pek çok dizinde görüntülenmesini sağlayacaktır.

Dmoz.org dizininde sitenizi yayınlamak için kabul edilebilir bir formatta önermelisiniz. Sitenizin kabul edilebilmesi için ilk kriter sitenizi doğru kategoriye önermenizdir. Size daha fazla fayda sağlayacağını düşündüğünüz, ancak site içeriğiyle aynı yönde sitelerin olmadığı kategoriye başvurmak sitenizin reddedilmesi için geçerli bir sebeptir. Anahtar kelimenizde arama yaptığınızda ilk sayfada çıkan sitelerin çoğu hangi kategoride listeleniyorsa, sizinde listelemeniz gereken kategori o olmalıdır. Kategorinizi seçtikten sonra, Adres Öner linkine tıklayarak site adresinizi uygun formatta göndermeniz gerekir.

Dmoz’da listelemek için şöyle bir taktik yürütmelisininiz: Öncelikle site adı ve açıklama bölümünde anahtar kelimeniz ne kadar sola yakın ve fazla sayıda geçiyorsa, o derecede Google sıralamanız olumlu yönde etkilenir. Ancak siz, bu sebeple anahtar kelimenize yönelik bir şekilde sitenizi önerirseniz, editörler amacınızı fark ederek sitenizin listelenmesine müsaade etmeyecektir. Dolayısıyla öncelikle, aynı kategoride yer alan sitelerin nasıl eklendiğine bakmalısınız. Başlıklar nasıl yazılmış? Açıklama metinleri nasıl yazılmış? Anahtar kelimeler bulunuyor mu? Bulunuyorsa kaç sitenin açıklamasında ve kaç sayıda bulunuyor? Bu sorulara cevap vererek, en kabul edilebilir öneriyi gerçekleştirebilirsiniz. Bu konuya örnek vermek gerekirse, diplomanız için vesikalık resim verilmesi gerekiyor. Arkada manzara görüntüsü ve üzerinizde spor bir elbise olan resmi mi kabul ederler? Yoksa arkaplanda tek bir renk ve üstününüzde takım elbise olan resmi mi? Bu ikisi arasındaki seçim nettir, ancak tereddüte düşerseniz, kabul edilmiş resimleri bulup nasıl resimler olduğunu değerlendirerek karar verebilirsiniz.

Dmoz’da listelemek için sitenizin özgün, kaliteli ve hizmet odaklı bir site olduğu konusunda da dürüst olmak gerekir. Eğer bu vasıflara sahip bir site değilse onaylanması zor olmaktadır.

Örnek olarak Arama Motoru Optimizasyonu kategorisini ele alalım.

Yukarıdaki resimde, arama motoru optimizasyon bölümüne ait bir kesit bulunmaktadır. Burada baktığınız zaman neredeyse hiçbir sitenin açıklamasında SEO kelimesi geçmiyor. 2 tanesinde SEO kelimesi geçmesine rağmen açıklamanın ortalarına doğru yer almış bulunmaktadır. Bu tabloya baktığımız zaman sizin sitenizin açıklamasında SEO kelimesi geçerek önermeniz onaylanma ihtimalini azaltmaktadır. Bu şekilde arama motoru optimizasyonu şeklinde önermeli ve onaylandıktan sonra adres güncelle diyerek, SEO şeklinde güncellenmesi konusunda istekte bulunulmalıdır. Nasıl olsa bir kere onaylandı silinme ihtimali oldukça azdır. Bu yöntemi tüm kategorilerde uyguladığınız zaman Google sıralamanızda büyük öncelik elde edebilirsiniz.

 

Bu gönderiyi paylaş

Bir cevap yazın