SEO Yaparak Bir Yıldız Olmanız için İhtiyacınız Olan 18 Püf Nokta

SEO Yaparak Bir Yıldız Olmanız için İhtiyacınız Olan 18 Püf Nokta

SEO Yaparak Bir Yıldız Olmanız için İhtiyacınız Olan 18 Püf Nokta

Popülarite

Popülarite kelimesini web dünyası için meşhur olmak kelimesiyle ifade edebiliriz. Google da üst sıralarda listelenmek en iyi reklam türüdür. Ancak üst sıralarda listelenmek aslında reklam yapmakla mümkün olmaktadır. Kısaca sitenizi popüler hale getirmek için yaptığınız tüm tanıtım ve reklamların sonucu olarak siteniz üst sıralara yükselmektedir.

SEO Popülarite

SEO Popülarite

Google bir sitenin popüler olmaya başladığını, ziyaretçi sayısının düzenli artışından ve site hakkında yapılan link ve bilgilendirme paylaşımlarından anlamaktadır. Bu paylaşımların kanalları ve sayısı arttıkça popülarite daha doğal ve sağlam bir yapıya kavuşmaktadır. Bir sitenin popülaritesi açıldığı andan itibaren dikkate alınarak gelişimi değerlendirilir ve arama motoru sonuçlarına doğrudan yansıtılır.

Google Siteden Nasıl Haberdar Oluyor?

Google botları yeni site ve sayfaları otomatik bulabilecek şekilde programlanmıştır. Normal şartlarda Google botları sadece sunucu ziyaretleri ile fark ettikleri yeni siteleri indekslemeye başlar ve indeksine aldığı siteleri de belirli aralıklarla yeniden ziyaret ederler. Bu ziyaretlerde karşılaştıkları yeni sayfaları dizine ekleyerek arşivlerini güçlendirirler. Bir sitenin hiçbir girişimde bulunmadan arama motorları tarafından fark edilmesi oldukça uzun zaman alabilmektedir. Dolayısıyla sitenin arama motoruyla ilk tanışmasını hazırlandırmanın da çeşitli yolları bulunmaktadır. Bunlardan bir tanesi siteleri Google Dizinine elle eklemek. Google dizine maneul olarak kayıt etmeyi sağlayarak, site sahiplerinin Google botları beklemesine gerek bırakmadan Google’a bildirim gönderebilmektedir. Bu yeni doğmuş bir bebeğin nüfus cüzdanını çıkarmak gibidir.

Google Siteden Nasıl Haberdar Oluyor

Google Siteden Nasıl Haberdar Oluyor

Google www.google.com.tr/intl/tr/add_url.html adresinden yeni açılan sitelerinizi ekleyebilir ve Google aramalarında siz de yerinizi alabilirsiniz. Sitenizin Google da listelenip listelenmediğini anlamak için de şeklinde arayabilir ve bu sayede sitenin aldığı tüm indexleri görebilirsiniz. Yani sitenin Google tarafından fark edilmiş sayfalarını listelersiniz. Aynı zamanda info:MEDEN.com.tr şeklinde Google araması yaparak da sitenin Google’da listelendiğini anlayabilirsiniz. Info sorgusu Google’ın siteyi tanıdığını gösterir. Ancak bazı durumlarda info sorgusu çıkmaz veya hatalı çıkar. Bunlar genellikle filtre veya site yönlendirme durumlarında oluşur. Info bilgisinin düzgü bir şekilde görüntülenmesini sağlamak için bu problemi çözmek yeterli olacaktır.

Popülarite Nasıl Oluşur?

Bir sitenin popülaritesi, özetle ne kadar farklı platformda, ne kadar farklı sayıda kişi tarafından ne kadar fazla şekilde tanıtılmış ve linki geçmişse popülaritesi de o kadar fazla olmaktadır. Bu sayılan kriterlerden sadece ir tanesinden fazlalık varsa orada popülarite yoktur veyahut maniple vardır. Yani doğa ir popülerlik değil yapay bir popüler olma çabası sonucudur. Günlük hayattan örnek verecek olursak, popüler bir sanatçı veya devlet adamı, gazete, internet, televizyon, radyo gibi çeşitli kanallarda, haber, magazin, tartışma, belgesel gibi farklı programlarda ve çok sayıda insan tarafından ismi telaffuz edilen kişilerdir.

Popülarite Nasıl Oluşur?

Popülarite Nasıl Oluşur?

Bunlardan herhangi biriyle tanıtımı gerçekleşiyorsa popüler olamamış yani halka mal olmamış veya kendi iradesi ile bir kısım tanıtım yapılarak popülaritesi maniple edilmiştir. Popüler bir sanatçı ve devlet adamınının söyledikleri halk tarafından nasıl dikkate alınır ve referans gösterilirse, popüler bir site tarafından yazılan makale de aynı şekilde önemli kılınır ve doğrudan üst sıralarda listelenir.

Link Almak ve Link Vermek Kavramı

Link almak ve link vermek SEO’nun vazgeçilmez ve en temel kavramlarıdır. SEO açısından doğru ve etkili link almak kadar link vermek de büyük önem taşımaktadır. Sitelerin popüler olması link alarak, başkalarının popülerliğinden istifade etmesi link vererek gerçekleşir diyebiliriz. Link alma Google nezdinde tavsiye edilmek, faydalı bulunmak, önerilmek anlamlarına gelmektedir. Bu anlamların korunabilmesi için linklerin kullanıcı kaynaklı ekleniyor görüntüsü vermesi gerekir. Site sahibinin müdahalesi ile eklenen linkler faydalı önerilen bir site olduğu izlenimini vermemesinin yanı sıra aldatıcı nitelikte çalışmalar olarak görülebileceği için zararlı site konumuna da gelebilmektedir.

Link Almak ve Vermek

Link Almak ve Vermek

Link alma temelinde etkili olan iki öğe bulunmaktadır. Bir tanesi link yazısı ve link başlığı (title) yapısıdır. Alınan linklerde bu iki öğe anahtar kelimeleri içermeli ve bu konuda anahtar kelime çeşitliliği de sağlanmalıdır. Link alınan sitelerin içerik olarak benzer olması, Google açısından daha dikkate alınır bir konudur. Zira aynı sektördeki bir site tarafından önerilmek, faydalı bulunmak daha inandırıcı ve etkili olmaktadır. Bu sebeple SEO çalışmaları benzer içerikteki siteleri bularak link almak ağırlıklı yapmaya çalışılmaktadır. Benzer sitelerden link almanın zorluğu sebebiyle bu duruma denk çalışmalar da gerçekleştirebilmektedir. Benzer sitelere olan ihtiyaçtan dolayı paravan site kavramı oluşarak, düşük maliyetlerle açılacak olan içeriktaş siteler üzerinden link alınarak kalıcı ve etkisi SEO çalışmalarının yapılması sağlanmaktadır.

Arama motorları tarafından ve ziyaretçiler tarafından kalıcı fayda sağlar nitelikte bulunan siteler altın niteliğindeki sitelerdir. Örneğin Google.com’uda bunlar içerisine ekleyebiliriz. Adobe.com, w3.org, alexa.com ve daha yüzlerce kalitesi kanıtlanmış sitelere link vermek en az link almak kadar önemlidir. Televizyon dünyasında karşılaşılan en bilinen olaylardan biri, meşhur olmaya çalışan birinin zaten meşhur olan birine laf atması ve tartışma ortamı yaratmasıdır. Bu sayede hızlı ve kolay meşhur olabilmekte, laf attığı kişinin kulvarına geçebilmekte veya yaklaşabilmektedir. Bu durum gibi kalitesi ispatlanmış sitelere link vermek onlar için bir anlam ifade etmeyecektir. Link veren site için anlam ifade edecektir ve Google o siteyi bir miktar daha popüler görebilecektir.

Link Almak ve Vermek Kavramı

Link Almak ve Vermek Kavramı

Genel olarak popüler sitelere link vermenin yanı sıra, sektörünüzdeki az popüler olan sitelere link vermek de önemli bir konudur. Tüm oyun sitelerinin link verdiği, bu sektörde genel kabul görmüş faydalı bir site varsa sizin de bu siteye link vermeniz fayda sağlayacaktır. Özetle internet kullanıcılarının faydalı bulduğu dolayısıyla Google’ın da faydalı bulduğu sitelere link vererek siz de o siteyi faydalı bulmuş olur ve Google tarafından beğeni alırsınız. Google hakkında yazdığını bir makaleden Google’a link vermek, adobe hakkında yazılan bir yazıdan adobe.com’a link vermek gerekli ve faydalı bir davranış olur.

Doğallık

Doğallık SEO çalışmalarındaki anahtar kelimedir. Google yükseltme mantığı doğal bir popülarite anlayışı içerisinde yapay durumlar fark edilir ve dikkate alınmazlar. Bu yapay çalışmaların sayıca fazla olması dikkate alınmamasının yanı sıra olumsuz olarak dikkate alınır ve sıralamaya bu lumsuz etki yansıtılır. Doğal popülarite anlayışı içerisinde, yapılan paylaşım ve tüm SEO çalışmaları site sahibinin bilgisi dışında yapılan çalışmalar olarak görülmelidir. Bu sayede kullanıcıların siteyi faydalı bularak çeşitli paylaşımlarda bulunduğu izlenimi doğmaktadır.

SEO'da Doğallık

SEO’da Doğallık

Sitedeki bir makalenin forumlarda, sosyal medyalarda, imleme sitelerinde gibi SEO’ya katkı sağlayan ortamlarda paylaşılması kullanıcı eliyle yapılıyormuş izlenimi taşımalı ve sitelerin kullanıcıya gerçekten hizmet eden faydalı siteler olduğu olgusu oluşturulmalıdır. Doğallık algısının temelini oluşturan en önemli özellik çeşitliliktir. Tek elden yürütlen çalışmaların doğal görünmemesinin sebebi budur. Bu sebeple yapılan çalışmaların yapısı, zamanı, uygulama biçimi ve ayısı gibi kriterlerin çeşitlilik arz etmesi sitenin doğal ve kalıcı yükselmesini sağlamaktadır.

Çeşitlilik

SEO çalışmalarının doğallığını sağlayan en önemli faktör çeşitliliktir. Tek düzen çalışmalar her zaman yapay bir görüntü oluşturur. Sadece blog yorumlarından veya sadece forumlardan, sosyal medyadan, imlemelerden, dizinlerden link almak SEO açısından bir anlam ifade etmemektedir. Yapılan çalışmalarda çeşitlilik ne kadar fazla olursa doğallık da o kadar fazla olmaktadır. Bu konuya şöyle bir örnek verebiliriz;

SEO'da Çeşitlilik

SEO’da Çeşitlilik

Yapılacak bir ankette iki denek olması sonucunda istatistik olarak %50 veya %100 sonucundan başka bir seçenek çıkması imkansızdır. Aynı cevabı ya ikisi de seçer ya biri seçer, biri seçmez. Denek sayısı artar ve 3 olursa bu sefer %33 ihtimalle bir seçeneğe ait istatistik çıkabilmektedir. Denek sayısı ne kadar fazla olursa istatistikteki rakam o kadar azalabilir ve küsurat kazanabilir. İşte bu durumda anketin güvenilirliğini ve doğal sonucun gerçekliğini yansıtan tek unsurdur. %2.58’lik bir istatistiğin çıkması için en az 10.000 kişiye anket uygulamak gerekmektedir. İşte bu sebeple yapılan SEO çalışmalarının sayıca ve yapıca fazla olması çalışmaların çeşitliliğini ve bu sayede doğallık ve güvenilirlik olgularını da arttırmaktadır.

Sadelik

Sadelik Google’ın benimsediği en önemli politikalardan birisidir. Bunu Google’ın bulunduğu her alan ve platformda görebiliyoruz. Zamanında ilk olarak Microsoft’a rakip bir arama motoru olarak piyasaya çıktığında benimsenmesindeki en büyük etkenin sadelik ve kullanım kolaylığı olduğunu çok iyi bilmekteydi. Zira Google arayüzü ”Sadelik en iyi görselliktir” düşüncesine göre oluşturulmuş ve bu amaçla hiçbir şey bilmeyen bir çocuğun bile kullanıp istediğini bulabileceği bir arama motoru haline gelmiştir. Sadelik web sitelerinin tasarımlarında bulunması gereken ancak, pek çok site sahibi tarafından ihmal edilen bir kavramdır. Bir web sayfasında tüm grafikleri, tüm metinleri, tüm linkleri göstermek isterseniz aslında ziyaretçi hiçbirini göremeyecek duruma gelir. bu sebeple sizin önemli bulduklarınızdan çok ziyaretçinin önemli bulacağı grafik, metin ve linklere yer vererek sadece göz yormayan bir arayüz oluşturmak ziyaretçi memnuniyeti ve Google bot memnuniyeti sağlar. Dolayısıyla SEO açısından da etkili olmaktadır.

Sadelik kelimesini, yapaylıktan ve karmaşıklıktan uzak olarak açıklayabiliriz. Bu düşünceyle sadelik aynı zamanda doğallığın da önemli bir unsuru ve şartı olmaktadır. Site tasarımı kadar Seo çalışmalarında da sadelik ön planda tutulmalıdır. Aldığınız tanıtım yazılarının açıklayıcı ve öz olması, kullanılan reklam görsellerinin içeriği basit bir biçimde yansıtması, Alınan ve verilen linklerin sayıca aşırıya kaçmaması davranışlarının hepsi sadeliğin bir parçası durumundadır.

Farklılık

Farklılık çeşitlilik ilkesini de doğrulayan ve uygulayan bir kriterdir. Özgünlük, yaratıcılık olarak da görülen bu kriter SEO’da açık ara önde olmanızı sağlayabilmektedir. Site içerisindeki birden fazla konunun benzerlik oranları %40’ın altında olmalıdır. Örneğin özgün içerik konusunu, iki farklı yazar iki farklı görüş ile açıklamasına rağmen, konu içerisindeki kelimeler, etiketler ve kategoriler aynı ise benzerlik oranı %60’ları bulur ve özgün içerik konusunu işleyen bir site bu konunun gereğini yerine getirmemiş olur. Bunun gibi aşağıdaki diğer hususların da maksimum düzeyde birbirinden farklı olmasına özen gösterilmelidir.

Alt Etiketleri

Her resim için kullanılan alt etiketi farklı olmalıdır. Birbirini tekrar eden alt etiketleri, her seferinde aynı imaj görüntüsünün kullanıldığı izlenimi verebilir. Aynı zamanda birbirini tekrar eden kelimeler kullanılarak spam yapılmamalıdır.

Metalar

Her sayfa için kullanılan meta description ve meta keywords farklı olmalıdır.

Resim İsimleri

Her resim adı farklı olmalıdır. bertan.jpg, can.jpg yerine bertancansavuran.png olması daha fayda sağlar. Kullanılan resimler aynı konuya ait birbirini devam eden resimlerse, resim1.jpg, resim2.jpg gibi isimlendirebilirler. Web dünyasında daha önce kullanılan bir resim kullanıyorsanız, ismini değiştirmeden kullanmayınız. Sitenin özgünlüğü açısından resim isimlerinin de özgün olması gerekmektedir.

İçerik

En önemlisi içeriğin benzerlik oranıdır. Benzerlik oranı ne kadar azsa o kadar kaliteli bir site içi SEO uygulanmıştır. Aynı sitedeki birden fazla makalenin farklılığı kadar, başka sitelerde anlatılan makalenin içerikleriyle de farklı olmalıdır. Aynı konu olsa bile size ait bir anlatım olduğu belli olmalıdır.

Uygulamalar

Sitenizde kullanıcılar için sunduğunuz faydalı araçlar, farklı ve yaratıcı olmalıdır. Web dünyasında ücretsiz dağıtılan veya düşük ücretle satışı gerçekleşen betiklerin kullanım oranları da fazla olmaktadır. Bu sebeple kullanım sayısı artan betiklerin tercih edilmesi sitenin özgünlük yapısını bozan diğer bir kriter olmaktadır.

Resim Boyutları

Sitede kullanılan resimlere ait boyut etiketleri arama motorları tarafından okunmakta ve resim arama bölümlerinde kullanılmaktadır. Google’a ait görsel arama bölümünde bir anahtar kelimeye ait istenilen boyutta resim aranabilmektedir. Bu sebeple, farklı kaynaklardan aldığınız resimleri özgünleştirmek için sitenize uygun yapıda boyutlandırmanız gerekmektedir.

 

Link Yazı ve Başlık

Sitenize link alırken ve sitenizden link çıkışı yaparkeni aynı linklere farklı isim ve başlıklar kullanarak çeşitlilik sağlamalı ve farklılık oluşturmanız son derece gerekli ve faydalıdır. Özetle site içi ve site dışı her unsurun, kendi içinizde ve harici kaynaklara göre farklı olması gerekmektedir. Bu farklılığı sağlayarak Google gözünde ayrıcalık kazanabilirsiniz. Bu sayede, hazırı kullanan, kopya çeken, kendi kendini tekrar eden yapıda siteler yerine, üreten yaratıcılık ve zeka kabiliyetlerini kullanan, kendini sürekli yenileyen bir site olarak SEO’da büyük avantaj yakalarsınız.

İki farklı sitenin veya aynı sitedeki iki farklı sayfanın bezerlik oranlarını ölçmek için www.duplicatecontent.net adresini kullanabilirsiniz.

Hizmet

Google, başkalarına hizmet eden sitelere daima cömert davranır. Yapılan hizmetin özgün olması da önemlidir. Çünkü günümüzde binlerce dağıtılan ücretli veya ücretsiz betikler mevcuttur. Hizmetin sektöre yönelik olmasının büyük katkısı vardır. Çünkü doğrudan sektöre yönelik müşteri ve ziyaretçi kitlesini hedef almış olursunuz. Aynı zamanda hizmetin tanımı da aynı sektörden siteler üzerinden yapılacağı için benzer içerikli sitelerden tavsiye edilmek Google tarafından daha çok sevilmenizi sağlayacaktır. Sistemlerin özgün ve dallarında ilk hizmet olmaları tanıtımını daha da kolaylaştırmakta ve başka siteler tarafından referans gösterilmelerini sağlamaktadır. Elde ettiğiniz backlinkten çok, faydalı bir siteye link verildiğinin gösterilmesi daha etkili bir tekniktir.

Tanıtımı yapılmayan uygulamaların tanıtımı teşvik edilmeli, gerekirse bu konuda karşılıklı link değişimleri sağlanmalıdır. Aynı zamanda daha önceki konuda bahsettiğimiz forumlara konu açma işlemini bu uygulama için gerçekleştirebiliriz.

Ücretli ve Ücrestiz

Sitelerde verilen hizmetin ücretli veya ücrestiz olması kullanılma ve paylaşılması yatkınlığına da doğrudan yansır. Ücretsiz hizmetler daha kolay yayılır veh edef kitlenize daha kısa sürede ulaşırsınız. Eğer sektörde daha önce yapılmamış bir hizmet eriyorsanız, bunun karşılığında talebi çok etkilemeyecek ölçü de bir fiyat uygulanabilir. Bu sayede elde edilen bütçe ile yeni projeler gerçekleştirilebilir.

Bu gönderiyi paylaş

Bir cevap yazın