Seo Nedir Arama Motoru Optimizasyonu Nasıl Yapılır?
SEO Yani Arama Motoru Optimizasyonu Ne İşe Yarar?
Günümüzde tüketicilerin ve işletmelerin %94’ü bir ürün veya hizmet satın almadan önce internette arama yapıyor. Anahtar kelimelerini arama motorlarına giriyor ve ilgili web sitelerinin sıralaması ile karşılaşıyorlar. İnsanlar bu sıralamada daha yukarıda olan web sitelerini ziyaret ediyorlar.
Çünkü, bu siteler aradıkları kelimelerle daha alakalı görünüyor. Çoğunuz bu listelerin üst kısımlarında rakiplerinizi bulabilirsiniz. Çalışmalarınız bu listelerin üst sıralarında değilse, müşterilerinize online olarak ulaşmanın olanaksız olduğu gösteriliyor.
SEO Yani Arama Motoru Optimizasyonu Nedir?
Rakipleriniz veya örnek aldığınız şirketlerin sıralamasının sizinkinden neden daha iyi olduğunu merak ediyorsanız bilmelisiniz ki bu SEO diye adlandırılan pazarlama tekniği sayesindedir. SEO arama motoru optimizasyonu anlamına gelmektedir.
Bu teknik, belirli anahtar kelimeler aratıldığında sitenizin milyonlarca siteden daha yukarıda görülmesine yardımcı olur. Arama motoru sistemi web üzerinde her sayfa hakkında bilgi toplar ve insanların tam olarak aradığı şeyi bulmasına yardımcı olur. Sayfanız daha yukarıda belirdiğinde sitenizi daha fazla kişinin bulması mümkün olur. Sıralamada yukarılara çıkmak için web siteniz arama motorlarının aradığı tüm içeriklere sahip olmalıdır.
SEO sizlere bu konuda yardımcı olabilir.
SEO Nasıl Çalışıyor? SEO’ya Neden Bağımlı Olduk?
SEO, metin, içerik, bağlantılar, sayfa başlıkları ve web sitenizin HTML kodunda bulunan ilgili diğer bilgileri bulmaya çalışır.
Bu sayede örneğin birisi ‘muhasebe programı’ kelimesini arattığı zaman, arama motoru içeren kelimeyi göstermek için sonuçları daraltır. Satacağınız yazılım projesini tanıtarak potansiyel müşterilerinizle daha fazla iş yapmak için, işiniz ile alakalı anahtar kelimeler aratıldıklarında web sitenizin tüm büyük arama motorlarında ilk sayfada bulunması oldukça önemlidir.
SEO olmadan siteniz müşterileriniz tarafından hiçbir şekilde bulunamayacaktır. Rekabete dayanan günümüz dünyasında sitenizin arama sonuçlarında yukarıda belirmesi için, sağlam SEO tekniklerine ihtiyacınız vardır.
SEO Çalışmasına Nasıl Başlanılır?
SEO’nun etkilerini öğrendikten sonra hemen SEO yapmaya başlamak en BÜYÜK hatalardan bir tanesidir. SEO çalışmasına başlamadan önce ilk yapılması gereken şey SEO çalışmalarını kimin için yaptığımızın farkına varmalıyız.
SEO çalışmalarını ‘Arama Motorları’ için yaparız. Dolayısıyla öncelikle onların nelerden hoşlandığını öğrenmemiz gerekir. Arama Motorlarının nasıl çalıştığını öğrendikten sonra onların hoşuna gidecek jestleri yapmaya başlayabiliriz.
Arama Motorlarının Amacı Nedir?
Arama Motorları reklam gelirleriyle ayakta dururlar. Reklam gelirlerini korumak ve sürekli arttırmak için ihtiyaçları olan tek şey KULLANICIYI BAĞIMLI hale getirmektir.
Bir kullanıcı sürekli olarak ‘Arama Motorlarına’ girdiğinde doyurucu ve doğru bilgilere ulaşıyorsa her ihtiyacı olduğunda tekrar oraya dönmek isteyecektir. Buda sürekli artış gösteren ziyaretçi yani daha fazla insana gösterilen reklam demektir.
Dolayısıyla ‘Arama Motorları’ en doğru sonuçları üst sıralara çıkarmak için karışık algoritmalar uygulamaktadır. Uyguladığı algoritmaların sadece %10’luk oranını bizlerle paylaşmaktadır.
Arama Motorlarının Global Hedefi
Şirket hedeflerini bir kenara bırakırsak ‘Arama Motorları’ çok daha önemli bir amaca hizmet eder. Google’ı ele alırsak, yıllar önce iki doktora yapmış iki bilgisayar mühendisi tarafından dünyayı daha güzel bir hale getirmek için kurulduğunu öğrenebiliriz.
Paylaşmak kazanmanın en kestirme yoludur. Temasıyla hareket eden algoritma insanların ihtiyaçları olan bilgilere en hızlı şekilde ulaşmalarını hedeflemektedir. Buradan ne çıkartmalı? Faydalı ve özgün bilgi Google için en değerli temadır.
Arama Motorlarının Görünmeyen Yüzü
Google’da bir arama yaptığınızda, aslında Web’de değil Google’ın Web endekslerini görürsünüz. Google bu işlemi Örümcek adı verilen yazılım programıyla yapıyor. Örümcekler arama sonuçlarını ekranınıza getirmek için web sayfalardaki linkleri izleyerek bunların gösterdiği sayfaları bulur.
Web’de milyonlarca websitesi toplanıp binlerce Web makine üzerinde milyarlarca sayfa dizine eklenene kadar devam eder. Google’ın tüm web sayfalarını güncellemesi ortalama 2 ayda bir gerçekleşir ve ortalama 21 gün sürer.
Google İyi İle Kötüyü Nasıl Ayırt Ediyor?
Bir çitanın ne kadar hızlı koştuğunu öğrenmek istiyorum. Çitanın koşma hızı diye aramamı yazar ve Enter tuşuna basarız. Bastığımız anda Google yazılımı bu arama terimlerini içeren her bir sayfayı bulmak için arşivini arayacaktır. Yüz binlerce olası sonuçla netice kontrol edilir.
Google bize uygun olan sayfayı nasıl ayırt eder? En çok sorulan soru budur. Google bir sayfanın aramamızla alakalı olup olmadığını çok basit bir algoritmayla karar verir. Soru sorarak, ama 0,1 salisede 200’den fazla soru sorarak. ☺
Şu Ana Kadar Tespit Edilen Sorular
Gelelim En Can Alıcı Kısıma SEO’yu Kim Yapar?
SEO işlemini Google’ın sorularının büyük çoğunluğundan olumlu yanıt alan herkes yapabilir. Lâkin ne yazık ki bu iş göründüğü kadar kolay değildir.
SEO işlemini yapan kişilere SEO Uzmanı denir. Her meslekte olduğu gibi havalı isimleri saniyeler içerisinde basitleştiriyoruz. Bknz. SEOCU. SEO uzmanları Siyah Şapkalılar ve Beyaz Şapkalılar olmak üzere ikiye ayrılır.
Siyah Şapkalı SEO Nedir?
Arama Motorlarının açıklarını kullanırlar.
Arama motorların Kalite Politikalarına uymayan yöntemleri kullanarak üst sırayı yer almak için çabalar sarf etmek gibi yöntemlere SEO Şapkalı Optimizasyon denir.
Hızlı ve kısa süreli sonuç odaklı çalışırlar. Hızlı sonuç alırlar. Kalıcılık konusunda garanti vermezler. Google gibi dev arama motorların tarafında gelişen Google algoritmaların artık daha akılı ve hızlı bir şekilde Siyah Şapkalı uygulamaları tespit ederek web sitelerine kendi platformunda reddedebiliyor ve yasak liste içinde girmesine neden olabiliyor.
Siyah Şapka Uzmanları Nasıl Çalışırlar?
Genellikle Backlink temelli çalışırlar. Backlink başka bir sitenin ilgili siteye referans olması anlamına gelir. Google referans olan sitelerin uzantılarına dikkat eder. Örnek vermek gerekirse .edu.tr veya .gov.tr uzantılı sitelerden alınacak referans linkleri en değerli referans linki olarak kabul edilir ve hızlı bir yükseliş sağlar.
Google her ay yeni bir algoritma güncellemesi yapar ve her güncellemenin bir açığı olur. Siyah şapkalılar bu açıklardan faydalanarak siteleri yükseltir. (Yeni bir algoritmayla o açık kapatılana kadar etkili olur)
Siyah Şapkalı SEO Uzmanları
Beyaz Şapkalı SEO yöntemin amacı Arama Motorları’nın web sitesinden beklentilerini ve kalite politikalarına dikkat ederek hilesiz ve doğal yöntemleri kullanarak kalıcı olarak arama motoru sonuçlarında üst sırada yer almayı başarmaktır.
Dijital Pazarlama sektöründe Türkiye ve dünyada en çok merak edilen Arama Motor Optimizasyonu “SEO” uygulanırken en ufak bir hata arama sonuçlarında kötü yönde çok büyük etkiler yaratabilmektedir. Bu nedenle sıfır hata ile SEO yöntemleri uygulamayı amaçlarlar.
Beyaz Şapkalı SEO Uzmanları Nasıl Çalışırlar?
Bir cevap yazın
Yorum yapabilmek için giriş yapmalısınız.