Kurumsal İş Yazışmalarında Uyum ve Tutarlılık Nasıl Sağlanır?

Kurumsal İş Yazışmalarında Uyum ve Tutarlılık Nasıl Sağlanır?

Kurumsal İş Yazışmalarında Uyum ve Tutarlılık Nasıl Sağlanır?

Yazılı metinlerde profesyonellikle amatörlük arasındaki farkı tutarlılık belirler.

Pek çok şirketin kendine özgü bir tarzı vardır ve sizin bu konuda fazladan bir çaba harcamanıza gerek kalmaz. Eğer böyle bir tarz izliyorsanız, bu konuda yazılmış çeşitli kitaplar ya da yazılımlardan yararlanabilirsiniz.

Kurumsal İş Yazışmalarında Uyum

Kurumsal İş Yazışmalarında Uyum

Tutarlılık konusunda özellikle şu iki alanda dikkatinizi toplamanız gerekir:

Sözcük Kullanımı ve Noktalama İşaretleri

Aşağıdakileri dikkatli bir biçimde inceleyin:

  • Tire.
  • Büyük-küçük harf kullanımı. Seçeneğiniz varsa küçük harf kullanmak daha iyidir.

Aşağıdaki cümle iyi bir uygulamaya örnektir. Ayrıca tutarlı olmaya çalışmanın bazı sorunlarını da ortaya koymaktadır.

Yönetici İdareci 1989 Kanununa ilişkin görüşmeleri için Maybury Bölge Meclisine geldi.

Yönetici idareciler, planları Parlamento Kanunları tarafından engellenince bölge meclislerini sorumlu tutarlar.

İkinci örnekte, Parlamento kanunlarının küçük harfle yazılması gerektiğini düşünebilirsiniz. Ancak burada İngiltere Parlamentosu kastedildiği için baş harfler büyük olmalıdır.

  • İmla Kılavuzu: Hecelemeye dikkat edin. Örneğin eczahane, eczane gibi.
  • Sayılar
  • Kısaltmalar

Metnin İç Yapısı

  • Zaman- Özne-yüklem uyumu: Örneğin “biz” ile başlamışsanız, “Ben”e dönmeyin.
  • İçerik-Başlık uyumu: Belgenin tamamında bir uyum olduğundan emin olun.

Eğer bir konuyu (a), (b), (c), imleriyle tanıtmaya başlamışsanız, devamı da böyle gelmelidir. Bir başka deyişle yukarıdaki gibi başlayıp (1), (2), (3) diye devam etmemelisiniz.

Başlıkları büyük harfle yazdığınızdan, bir yerde “ve” bir başka yerde “&” kullanmadığınızdan ve başlıkların içindekiler bölümündeki sırayla örtüştüğünden emin olun. Tutarlı olmak yalnızca okuyucunun değil sizin de işinizi kolaylaştırır. Belirli bir tarzı benimsedikten sonra o tarzda değişiklikler yapmayın.

Metnin İç Yapısı

Metnin İç Yapısı

Şirketin benimsediği tarz, karar vermeye çalışmakla harcanan zamanı azaltır, profesyonellik derecenizi arttırır.

Bu gönderiyi paylaş

Bir cevap yazın