İnternet Sitelerinde Başarılı Olup Olmadığı mı Nasıl Anlayabilirim?

İnternet Sitelerinde Başarılı Olup Olmadığı mı Nasıl Anlayabilirim?

İnternet Sitelerinde Başarılı Olup Olmadığı mı Nasıl Anlayabilirim?

İnternet Sitelerinde Başarılı Olup Olmadığı mı Nasıl Anlayabilirim?

Web siteniz ile ilgili arama motoru optimizasyonu çalışmaları yaptıktan sonra, ücretsiz web sitesi istatistik takip ve analiz programları sonuçları takip etmeniz için size yardımcı olacak, attığınız ve atacağınız adımların rasyonel zeminlerde oturtulması için bu size ışık tutacaktır.

Bu alanda kullanabileceğiniz bazı siteler, Google Analytics başta olmak üzere, Statcounter.com, Onestat.com, Addfreestats.com, Freestats.com olarak sıralanabilir. Bu sitelerin size verdikleri kodları web sayfalarınıza yerleştirdiğinizde internet üzerinden sonuçları takip edebileceksiniz. Ayrıca web sitenizin barındıran, (hosting hizmeti aldığınız) kuruluşların pek çoğu, web siteniz ile ilgili istatistik programlarını ücretsiz olarak sunmaktadır.

Google Analytics

http://www.google.com/analytics/ adresinden erişebileceğiniz Google Analytics programı ücretsiz olarak oldukça detaylı detaylı istatistikleri sunmaktadır. Bir Google hesabı ile kayıt olabileceğiniz sistem, size bir takip kodu vermektedir. Bu takip kodunu web sitenizde tüm sayfalarda görüntülenen bir alana yerleştirmeniz yeterli olurken, rakamları Analytics kontrol panelinizden takip edebilmektesiniz.

Oluşan rakamalar, kontrol panelinizde çeşitli ana başlıklar altında sunulmaktadır. Ziyaretçiler başlığı altında, sitenize gelen ziyaretçilerin hangi ülkelerden ya da şehirlerden geldiklerini görebilmekte, kullandıkları tarayıcılar ve işletim sistemleri hakkında bilgi alabilmektesiniz. Ziyaretçilerin sitenizde ortalama kaç sayfa gezdikleri, kaç dakika kaldıkları gibi bilgiler de sunulmaktadır.

Google Analytics Hakkında

Google Analytics Hakkında

Trafik kaynakları başlığı altında, sitenize hangi farklı kaynaklardan kaç kişi geldiğini görebilmektesiniz. Örneğin, hangi arama motorundan hangi kelimeler ile kaç kişinin geldiği, hangi başka sitelerden sitenize ulaştıkları gibi bilgileri inceleyebilirsiniz. Google Adwords hesabınız ile entegre ettiğinizde, sistem, Adwords üzerinden sitenize gelen ziyaretçileri de buraya yansıtmaktadır.

Sistem üzerinde, istenen bir sayfaya gidilmesi gibi belli başarı kriterleri tanımlayabilmektesiniz. Bu kriterleri tanımladıktan sonra, sistem size hem toplam dönüşüm oranlarını sunmakta, hem de farklı kaynaklardan sitenize ulaşan kişilerin performansı hakkında da önemli bilgi sağlamaktadır.

İçerik başlığı altında ise, sitenizdeki en popüler içerik gibi konularda bilgi alabilmektesiniz.

Diğer Sitelerde Kayıt Olarak Trafik Sağlamak

Diğer sitelerde kayıtlar gerçekleştirmenin ana esprisi, kendilerine trafik yaratmış sitelere gidip, oradaki trafikten kendi sitenize yönlendirme yapmaktır. Bu çerçevede, daha çok trafik bulunduğu için ismi duyulmuş büyük sitelerden ya da ilgili kitleyi çekebileceğiniz için faaliyet konunuz ile alakalı sitelerden yapacağınız kayıt ve yönlendirmelerin etkisinin daha iyi olacağı söylenebilir.

Bununla birlikte, web ortamında rehber ve liste hizmeti veren sitelerin genellikle kalite seviyelerinin çok yüksek olmaması, kurumsallıktan uzak olmaları ve listelerinde karmaşık şekilde sunulan çok sayıda web adresi, bu sitelerin sizin sitenize,trafik yaratma etkisini çok limitli hale getirmektedir.

Diğer Sitelerde Kayıt Olarak Trafik Sağlamak

Diğer Sitelerde Kayıt Olarak Trafik Sağlamak

Bu çerçevede, gerçekleştireceğiniz kayıtlar bulunabilirlik anlamında çok büyük etki yaratmasa da, Google gibi arama motorlarının, sıralama yaparken baz aldıkları sayfa önemliliği konusunda katkı sağlaması bakışı ile de değerlendirilebilir. İnternet ortamında daha çok bulundukça ve web sitenizde yönlendirmeler oluştukça, arama motorlarında gerçekleşen kelime aramalarındaki performansınız da olumlu yönde ilerleyecektir.

Rehber ve Liste Kayıtlardan Fayda Sağlamak

Kayıt yapılabilecek siteler konusunda ilk akla gelen, arama amaçlı rehberler ve listeler olmaktadır. Çok kalabalık ve karışık olan bu listelerden bulunmak kolay değildir. Ancak sayfa önemliliğine katkı perspektifinde, web sitenize aktif bağlantı sağlayan, seçilmiş belli sayıda sitede bu konuda bazı adımlar atılması faydalı olabilir.

İlk kayıt yapılması gereken yerlerden biri olarak, editörlerin manuel olarak onaylama yaptıkları bir dizin projesi olan dmoz.org web sitesi önerilebilir. Pek çok site, dizinlerini bu merkez siteden almaktadır.

Rehber ve Liste Kayıtlardan Fayda Sağlamak

Rehber ve Liste Kayıtlardan Fayda Sağlamak

İnternetin dinamik yapısı içinde pek çok site açılmakta, pek çok site kapanmakta ya da iş modellerini değiştirebilmektedir. Bu çerçevede, internet ortamında bir araştırma yaparak sektörünüz ile ilgili bilgilerin sunulduğu ve rakiplerinizin bulunduğu siteleri de inceleyip, kendinize en uygun şekilde özel kayıt listenizi oluşturabilir ve bu listenizi belli periyotlar içinde güncelleyebilirsiniz.

Portal ve E-Pazaryeri Kayıtlarından Fayda Sağlamak

Portal ve e-pazaryerleri de sitenizi kayıt yapmanız için uygun sitelerdir. Bu alanda da genel perspektifli siteler kadar, faaliyet konunuz ile ilgili sektörel siteleri bulup, oralarda yer almayı denemek fayda sağlayacaktır.

Yukarıda bahsettiğimiz liste ve rehberlere kayıt olmak için genellikle web sitenizin adresi ve iletişim bilgileriniz yeterli olurken, portal ve e-pazaryerlerine gerçekleştireceğiniz kayıtlarda şirketiniz ile ilgili olarak daha detaylı açıklamalar yapabilmeniz mümkün olmaktadır. Bu amaçla kullanmayı amaçladığınız içeriği önceden hazırlayıp, gözden geçirip, daha sonra kayıtlarda kullanmanız hem daha kolay olacak, hem de standart bir sunuş sağlayacaktır.

Portal ve E-Pazaryeri Kayıtlarından Fayda Sağlamak

Portal ve E-Pazaryeri Kayıtlarından Fayda Sağlamak

Sektörünüz ile ilgili anahtar kelimeleri ya da rakiplerinizi baz alan kısa bir arama yaparak, pek çok portal e-pazaryerinin listesine ulaşmanız mümkün olacaktır. Aynen listelerde olduğu gibi, kendinize en uygun şekilde özel listenizi oluşturmak ve takip etmek fayda sağlayacaktır.

Tüm kayıtların yanısıra, internet ortamında web sitenize bağlantılar yaratmak ile ilgili kullanabileceğiniz başka siteler de olabilir. Şirketler grubunuz, (varsa) içinde yer alan diğer kardeş şirketleri, ilişkide olduğunuz diğer şirketleri, tedarikçilerinizi, bayilerinizi, çözüm ortaklarınızı düşünün: onların web sitelerinden sizin sitenize bağlantı sağlamak mümkün olabiliyor mu?

Kurumsallığı kaybetmeyecek ve ziyaretçiler gözünde yanlış imaj vermeyecek bir perspektifi koruduktan sonra, kendinize uygun olabilecek şekilde ve hızda bu çalışmaları sürdürmeniz gerekecektir. Bu süreçte, internet ortamını düzeyli olarak takip edip, sürekli iyileştirmelerde bulunmak en iyi sonucu almanıza yardımcı olacaktır.

Bu gönderiyi paylaş

Bir cevap yazın