Hizmet Veren Firmaların Karşılaştığı Zorluklar

Hizmet Veren Firmaların Karşılaştığı Zorluklar

Hizmet Veren Firmaların Karşılaştığı Zorluklar

Artık tüm dünya ülkeleri globalleşiyor. Ülkemizden örnek vermek gerekirse bir şirket hem iç piyasada hem de dış piyasa da kendisini ispatlamaya çalışmaktadır. Ticari mal ile varlığını koruyan bir şirket aslında hizmet veren bir şirketten daha avantajlıdır. İnsanlar el ile tutulan göz ile görülen bir malı daha kolay satın alırlar.

Hizmet SektörüHizmet sektöründen bahsetmek gerekir ise bu sektör daha zordur. Özellikle sigorta sektörü Piyasa’nın en zor sektörü ‘dür. Sebebi ise insanlara çok cazip gelmemesidir.Gelişmiş ve refah düzeyi yüksek ülkelerde Sigorta’nın anlamını çok daha iyi anlayabilmektedirler.Hizmet veren firmaların verdikleri hizmeti insanlara çok daha net ve anlaşılır şekilde anlatılması gerekmektedir. Cazip hale getirmeleri için satış sonrası desteklerin daha yoğun olması, kişilerin kafalarına takılan soruları net bir şekilde cevap vermeleri gerekmektedir.

Piyasa da hizmet veren çok fazla firma vardır. Rekabet çok büyüktür. Önemli olan alıcıya fiyat fayda analizinin en üst düzeyde olması ve ilgili hizmeti cazip hale getirilmesidir. Hizmet Veren Firmaların Karşılaştığı Zorluklar içerisinde şirketlerin dış müşteriden yana sıkıntıları olmasıyla birlikte iç organizasyon ile ilgili de sıkıntıları bulunabilir esasen iç ilişkilerini oturtamayan firma dış müşteriyi elinde tutmakta zorluk çekecektir. Peki, iç organizasyonda nasıl sıkıntılar doğabilir?

 Personel

Personeller

Personeller

Çalışanların gerçekten ilgili firmada donanımlı olarak çalışması gerekmektedir. Personel seçiminin doğru olması şirketin yüzünü değiştirecektir. Referanslarının, mezun olduğu okulların öneminin yanı sıra bireysel yetenek düzeylerinin pratik zekâların önemi maalesef şirket patronları ne kadar önemsemese de aslında önceliklere alınması gereken bir durumdur.

Pazarlama ve Satış Stratejileri

Rekabetçi bir piyasadayız diğer firmalardan daha çok göz önünde ne yapılırsa farkındalık oluşur? Önemli bir soru, doğru yanıtların alınması gerekmektedir. Ayrıca Hizmet firmalarında kapasiteleri çok değerlidir. Eğer kapasitesinin üzerinde müşteri portföyü oluşursa zamanla verilen hizmetin kalitesi düşmeye başlayacak ve firma zor duruma düşmeye başlayacaktır.

Bu gönderiyi paylaş

Bir cevap yazın