Google Yasak ve Cezaları Nelerdir?

Google Yasak ve Cezaları Nelerdir?

Google Yasak ve Cezaları Nelerdir?

Sandbox

Sandbox

Sandbox

Sandbox Türk sitelerinde en çok karşılaşılan filtre sistemidir. Türk webmasterların SEO konusunda hızlı ve acemice davranması sonucunda gerçekleşen sandbox aynı zamanda kurtulması en zor filtredir. Sandboxta en bilinen sebep, aşırı backlink ve Black Hat SEO taktikleridir. Bu makalemizde sandbox nedir, sandbox’a neden girilir, bir sitenin sandbox’a girdiği nasıl anlaşılır ve sandbox’tan nasıl çıkılır konuları dahilinde kapsamlı bir şekilde anlatılacaktır.

Sandbox Nedir?

Aşırı SEO veya illegal SEO sebebiyle sitelerin Google’dan adeta silindiği filtredir. Siteler hatalarına göre, ya birkaç sayfa geriler ya da arama motorunda ulaşılamayacak düzeyde geri sayfalara atılırlar. Site, tüm anahtar kelimelerinde, site URL’sinde ve site başlığında topyekûn bir gerileme yaşar. Diğer filtrelerde olduğu gibi, gerileme bir veya birkaç anahtar kelimelerde değil, tüm anahtar kelimelerde meydana gelir.

Sandbox’a Neden Girilir?

Bu konuda en sık yapılan hata, yanlış yapılmış SEO veya aşırı SEO’dur. Sitede anahtar kelimeler ardı ardına sıralanabilir, title, meta çok uzun ve spam teşkil eden yapıda olabilir. Aşırı backlink çalışması yapılmış veya belirli bir istikrarda ilerlemeyen duraklamalarla devam eden link alımları yapılmış olabilir. Diğer bir sebep ise, illegal SEO yani Black Hat SEO’dur.

Sandboxa Neden Girilir?

Sandboxa Neden Girilir?

Bu durumda, gizli metinler, aşırı link çıkış veya girişleri, ufak metinler, kopya içerikler ve otomatik oluşturulan içerikler gibi arama motorlarını aldatmaya yönelik taktikler kullanılmasıdır. Her iki durumda da, sitenin kullanıcılara hizmet etmediği düşüncesi vardır. Bu site arama motorlarına yönelik oluşturulmuş, amacı ziyaretçilerine faydalı olmaktan çok kendisine faydalı olmaktır. Ziyaretçinin memnuniyeti gözetilmeksizin arama motoruna yönelik bir çalışma yapılmaktadır.

Sitenizin Sandbox’a Girdiği Nasıl Anlaşılır?

Daha önce de bahsettiğimiz gibi, en kesin belirtisi, sitenin tüm anahtar kelimelerinde arama motorundan kaybolmasıdır. Ancak bunun tespiti ve anlaşılması zor olabilir. Bu noktada en kolay 2 tür tespit yöntemi bulunmaktadır.

Sitenin title’ı (başlığı) arama motorunda aranır, site 1. sırada değilse sandbox’tur. Eğer site başlığında kısa ve genel kelime öbeği kullanılmışsa yani rekabet söz konusu olan bir başlık yapısı varsa, bu kesin belirleyici kriter olmaktan çıkmaktadır. Örneğin bir veya iki kelimelik başlıkların kelime sayısının az olması sebebiyle rekabeti yüksektir. Bu durumda 2. kriteri kontrol etmeniz gerekir.

Sitenizin Sandboxa Girdiği Nasıl Anlaşılır?

Sitenizin Sandboxa Girdiği Nasıl Anlaşılır?

Site URL’si arama motorunda aranır. örn. www.meden.com.tr eğer bu aradama site 1. sırada değilse yine Sandbox göstergesidir.

Sandbox’tan Çıkmanın Yolu Nedir?

Diğer tüm filtrelerde olduğu gibi en kesin çıkma yolu, filtreye sebep olan hatanın ortadan kaldırılmasıdır. Sitenin filtreden çıkartılması yönünde yönünde yaşanan en büyük problem budur. Sitede kısa süre içerisinde defalarca düzenlemeler yapılabilmektedir, bu sebeple filtreye sebep olan hatanın anlaşılması güçleşir. Hata tespit edilemediyse, sitenin Googlebot’un en son ziyaretinden önceki yedekleri geri yüklenebilir. Tabi şöyle bir durum da var. Google sitenin sanbdox’a girmeyi hak etmesine rağmen hemen filtreye sokmamaktadır. Bu siteye biraz müddet tanır veya bomb filtresiyle uyarır. Sandbox’tan çıkmanın end üzgün yolu, sitenin optimum SEO standartlarına getirilmesidir. sitede filtreden çıkarmaya yönelik düzenlemelerden sonra işlemin kısa sürede gerçekleşmesi için 2 yol izlenmelidir.

Sandboxtan Çıkmanın Yolu Nedir?Google’a yeniden değerlendirme isteği göndermek. Yeniden değerlendirme isteğinde, sitenizin neden filtreye girdiğini (biliyorsanız), bunların telafi edildiğini ve sitenin filtreden çıkması konusunda gereğinin yapılmasını yeniden değerlendirme formunu doldurarak iletmeniz gerekir.

Sitede yapılan değişiklikleri Google fark ettiği zaman sitenizi sandbox’tan çıkaracaktır. Dolayısıyla gerekli düzenlemeleri yaptıktan sonra, sitenin hızlı indexlenmesi için bu sayfada yer alan Hızlı indexlenme metotlarından site dışı faktörleri yerine getirmeniz gerekir.

Google Bomb Nedir?

Bomb cezası sitenizin üst sıralarda yer aldığı bazı kelimelerde gerilemesidir. Bu ceza sandbox kadar korkunç değildir. Bomb cezası almanızın nedeni gerilediğiniz kelimelerden çok fazla link almanız veya site içerisinde çok sayıda tekrar etmenizden kaynaklanır.

Bomb Cezasından Nasıl Kurtulabiliriz?

Kalitesi düşük link çıkışlarını silin. Filtreye girdiğiniz kelime için, hem dışarıda hem site içinde o kelimeye verdiğiniz linkleri azaltın. Sitenizin yayın periyodunu sekmeye uğratmayın. Sitede filtreye girdiğiniz kelime yoğunluğunu minimuma düşürün.

Google Bomb Cezası

Google Bomb Cezası

Her gün bir makale yayınlıyorsanız. Yine günde bir makale ile devam edin, tabi özgün içeriğe sahip olacak. Sitenizin yeni halini Google’a hızlı bir şekilde fark ettirmek için, bolca ziyaretçiye çekmeye çalışın.

Diğer Cezalar Nelerdir?

-900+ CezasıBu cezayı aldığınızda siteniz bir kelimede üst sıralardayken birden arayıp da bulamayacağınız kadar gerilere düşebilir. Bu ceza ile Google sizi uyarıyor demektir. Çünkü eğer sitenize ve SEO çalışmalarınıza çeki düzen vermezseniz Sandbox’a girebilirsiniz. -900+ cezasında sitenizin indexleri silinmez ancak çok gerileyebilir. Sebebi ise Google algoritmasına ve kurallarına aykırı optimizasyon yöntemleridir. Bu cezada sorun genelde linklerden kaynaklanmaktadır. Optimizasyon düzeltildiğinde tekrar eski yerinizi veya birkaç sıra altını alabilirsiniz. Bunun devamında yükselmeye devam etmek için istikrarlı bir çalışma göstermelisiniz.

Diğer Cezalar Nelerdir?

Diğer Cezalar Nelerdir?

Kopya İçerik CezasıBirçok site Google tarafından fazla kopya çektiği için cezalandırılmış gerilere itilmiş durumdadır. Bir site kurulumundan itibaren özgün bir içerik yerine kopya içerik (CRTL+V > CTRL + C) yayınlamayı seçerse kısa süre içinde gözle görülemeyecek kadar gerilere gönderecektir. Google kopya içeriğe sahip siteyi bir kelimede 1. sayfada gösterse dahi en üste yükselmesine izin vermez. Biliyorsunuz ki Trustrank denen bir ölçüm var artık. Kopya içeriğe sahip siteler Trustrank değerine sahip olamayacağından, hiçbir zaman yukarılarda yer alamazlar. Bazı siteler ise ilk zamanlarında özgün ve kaliteli içerik paylaşmış ve hedeflediği kelimede en üste yükseldiği halde eğer sonrada kopya içerik ekleme gafletinde bulunursa hedef kelimesinde alt sıralara kayabilirler. Bunun sebebi de yine Trustrank değerinin düşmesidir.

CloakingBu ceza son zamanlarda çok gördüğümüz tek amacı SEO’ya dadanıp üst sıralarda çıkan sitelere verilir. Aslında böyle sitelere birçok örnek verebiliriz ama neyse… Bu siteler doğru düzgün içeriği ve hizmeti olmadığı halde sürekli SEO optimizasyonları ile üst sıralarda çıkmayı başaran haşerelerdir. Böyle sitelerin hedefi ziyaretçiye değil de arama motorlarına iyi görünmektir. Ama Google böyle siteleri bildirmemiz için bize bir www.google.com/webmasters/tools/spamreport?hl=tr oluşturmayı ihmal etmemiş.

Sıra CezasıBu ceza ile anahtar kelimenizde ilk 5’te yer alan siteniz birden 6. sırada listelenmeye başlar. Bu filtrenin sebebi diğerleri gibi belirli bir anahtar kelimeye ağırlık vermektir. Ancak 6. sıra cezası en basit Google cezası olduğu için telafisi de oldukça kolaydır.

Filtreden Nasıl Çıkılır?

Google daha çok yeni açılan siteleri yaptıkları aşırı veya hatalı SEO sonrasında filtreye alarak Google aramalarından adeta siler. Bu filtre sonrasında sitenin Google hitleri neredeyse sıfırlanır, öyle ki kendi domain aramasında bile ilk sayfada çıkmayabilir. Bir sitenin filtreye girmesinin en önemli nedeni Google’ın güvenini kaybetmesidir. Google artık o siteyi filtreye alarak, benim güvenimi kazanırsan filtreden çıkarsın demektedir. Günlük hayatımızda yaşadığımız pek çok olay buna örnektir. Bir kişi bize karşı pek çok hata yaptıysa sonunda güvenimiz azalır ve bir tepki koyarız, bu dargınlığın geçmesi, tepkinin ortadan kalkması için güvenimizi kazanmasını isteriz. İşte filtrelerden çıkmanın anahtarı da budur.

Filtreden Nasıl Çıkılır

Filtreden Nasıl Çıkılır

Filtre için bir başka açıklamayı da şu şekilde yapabiliriz; ziyaretçi ve kullanıcılarına faydalı olmaktan çok kendilerine faydalı olmaya çalışan siteler filtreye girerler. Bu siteler kullanıcılarını görmezden gelir, onların kalitesi, güvenliği, memnuniyeti için uğraşmazlar tek hedefleri Google’dır. İşte Google’ın dahiyane zekası bunu çok iyi kavrayabilmektedir. Filtre veya diğer ismiyle Sandbox’tan çıkmak için farklı yöntemler vardır. Bu dersimizde filtreden çıkmanın yollarından bir tanesi olan Güvenilirlikten bahsedeceğiz. Güvenilirlik belli farklı aşamalardan oluşmaktadır. Aslında bu yöntem filtreden çıkmanın en sağlam ve en hızlı yoludur.

Google’a Güvenilirlik Sağlamak

Aynı Anahtar Kelimede Otoriter Olan Bir Siteden Link Almak

Örneğin Autocad anahtar kelimesinde bir site filtreye girdi. Eğer bu site yorumlar aracılığıyla, link değişimiyle, forumda konu açarak veya herhangi bir şekilde otoriter olan www.meden.com.tr’den link alabilirse, filtreden çok kısa sürede çıkar.

Güvenlik Sertifikalarına Sahip Olmak

Siteleri denetleme yetkisine sahip Google ve web dünyası nezdinde önem taşıyan sitelerden güvenlik veya onay sertifikası almak Google gözünde de sitenin güvenilir bir hale gelmesini sağlayacaktır. Sitelerin kullanıcı güvenliğini sağladığını doğrulaması bu web sertifikalarına örnektir.

Diğer bir güvenlik sertifikası da, SSL sertifikalardır. Bu sertifikalar da sitelerdeki trafiğin güvenliğini korumakta ve kullanıcıları teminat altına almaktadır. Bu sertifikaların grafiklerini ve isimlerini yayınlamak bile bir güven timsali olabilmektedir.

Web Sertifikalarına Sahip Olmak

Güvenlik sertifikaları gibi web sertifikaları da, kullanıcılar için bir kalite yönergesidir. Web sitelerine gereken özeni gösteren site sahipleri, tüm tarayıcıyı uyumsuzluklarını ortadan kaldırarak, kullanıcıları için en düzgün görüntüyü yakaladıklarını w3c sertifikaları ile onaylarlar. Creative Commons ile de içeriklerinin kalitesini onaylayan siteler diğer maddeler de yerine getirildiğinde artık güvenilir onayı almaya hak kazanmışlardır.

İndeks’siz URL Sayısının Çokluğu

Diğer bir güven kriteri meden.com.tr olarak indekssiz URL tabirini kullandığımız Google arama sorgusudur. Bu arama sorgusu meden.com.tr – site:meden.com.tr yapısını kullanır. Bu sorgulamanın mantığı şudur; Google da meden.com.tr sitesi haricinde kaç sitede meden.com.tr yazısı geçiyor. Biraz daha açarsak, kendi sitemiz dışındaki sitemizin URL sayısıdır. Bu sitemizin başka sitelerde ne kadar tanıtıldığını gösterir. Bu sayı arttıkça, sitenin paylaşanı, tanıtanı çok o siteye güvenini çok anlamına gelir.

Bu gönderiyi paylaş

Bir cevap yazın