Google SEO Araçları Nelerdir? Nasıl Kullanılmalıdır?

Google SEO Araçları Nelerdir? Nasıl Kullanılmalıdır?

Google SEO Araçları Nelerdir? Nasıl Kullanılmalıdır?

Google Trends

Google Trends aslında son dönemlerde Google tarafından Webmasterlara sunulan en güzel çalışmalardan birisi olarak ele alınabilir. Aslında birçok webmaster tarafından ya bilinmeyen da bilinse bile ne kadar önemli bir araç olduğu anlaşılamayan servislerden birisidir. Google Trends, kullanıcıları tarafından kendisine sorgulanan anahtar kelimelerin ne sıklıkta arandığını gösteren bir sistemdir. Örneğin SEO aramasının hangi coğrafyalarda hangi zamanlarda ne kadar arandığını Google Trends aracılığıyla öğrenebilirsiniz.

Peki, bunun yararı ne olacaktır?

Google Trends

Google Trends

Örneğin kedi sektörü üzerine bir web sayfası açmayı düşünüyorsunuz. Siteye zaman ayıracak ve belli bir miktarda para yatıracaksınız. Ancak sektörün internet âlemindeki durumunu bilmiyorsunuz. Yani web sitesini açarak günlük 50-100 kişiye bağımlı kalmak yerine web sayfasını açmamayı düşünüyorsunuz. İşte bu noktada Google Trends devreye giriyor. Giriyorsunuz Google tarafından verilen bu hizmete. Anahtar kelime olarak düşündüğünüz kelimeleri bir ir yazıyorsunuz ve sonuca bakarak kaç kişilik bir hedef kitle için web sayfası açacağınız konusunda bir bilgi sahibi oluyorsunuz. İşte bu noktada Google Trends sizi belki de harcayacağınız emekten ve zamandan etmemiş oluyor.

Google Trends ve Adwords

Adwords Reklam verenlerde aslında bu hizmeti ara ara kullanabiliyor. Sonuçta en fazla rağbet gören ve aranan kelimelere reklam vermek her anahtar kelimeye reklam vermekten daha iyidir. Kısacası kalite puanı açısından kullanıcıyı zora sokmamış olur. Bu noktada tabi ki Adwords üzerinden vereceğiniz reklam bağlı. Şimdi gidip bir ürün satacaksanız zaten o ürüne özelleştirilmiş reklam yayına alırsınız. Ama bir eğitim haber verecekseniz ve bu işle ilgisi olan siteleri istiyorsanız aranma kelimelerine göre reklamları düzenleyebilirsiniz.

Örneğin yaz aylarına doğru artan bir tatil kelimesi arama yoğunluğu oluşmaktadır. Bu durumda tatil kelimesinde yayın yapan firmaların reklam yoğunluğu artacaktır. Aynı şekilde tatil ürünü satan firmalarda bu dönemde daha fazla reklam verecektir. Yayınlara verilen tıklama başı fiyat üst noktada tutulacak ve aslında bir sende yapılan reklam bir ayda yapılacaktır.

Google Trends ve Para Kazanma

Buda tabi ki webmasterları ilgilendiren bir konu olarak önümüze geliyor. Google Trends üzerinden çok fazla aranan kelimelerin bir listesini çıkarrak bu kelimeler için özelleştirilmiş site açan, bu sitelerden gerek Splash ve Pop-Up reklam satarak gerekse link satarak kazanç sağlayan birçok webmaster vardır.

Google Trends Neden Fazla Tercih Edilmiyor?

Aslında önemli bir soru. Ancak bir çok kullanıcı Google Trends nedir bu bilgiye dahi sahip değiller. Bazıları ise zaten umurunda olmadığı için girip bakmıyor bile. Ama dediğimiz gibi amacınız kazanç sağlamak ya da büyük bir kitleye hitap eden siteler açmak ise Google Trends Webmasterlar adına oldukça önemli bir yardımcı olarak görülebilir. Zaman içerisinde özellikle profesyonel kullanıcılar tarafından daha iyi kullanılmaya başlayan ve verilerin analizini daha iyi yapmaya başlayanlar daha hızlı yükselen web sayfalarına sahip olmaya başladılar.

Google Tends Neden Fazla Tercih Edilmiyor

Google Tends Neden Fazla Tercih Edilmiyor

Google üzerinden günde 100 kez aranan bir kelime ile 10.000 kez aranan bir kelimenin size kazandıracağı ziyaretçi sayısı çok büyük bir farka sebep olacaktır.

Özetle Google Trends

Yazımızın sonuna gelirken size kısaca Google tarafından sunulan Trends hizmetini özetleyelim. Google Trends üzerinden kullanıcı girdiği herhangi bir kelimenin coğrafyalara ve tarihlere bağlı olarak kaç kez arandığının istatistiğini görebilmektedirler. Bu sayede daha optimize web sayfaları ve daha optimize Google reklamları oluşturulabilmektedir.

Google Analytics

Google Analytics tam olarak gelişmiş bir istatistik sitesi olarak tanımlanabilir. Google firması tarafından Webmasterlara sunulan bir çalışmadır. İçerisinde detaylı bilgiler yer alır.

Google Analytics Nedir?

Google Analytics Nedir?

Örneğin Google Analytics içerisinde sitenizin hangi tarayıcılardan ziyaret edildi, hangi ülkelerden ve illerden kaç ziyaretçi aldığı, Google aramalarının anahtar kelimelerini, sitenize ziyaretçi gönderen sitelerin listesini, günlük ve istediğiniz tarihlere dair tutulan tekli çoğul ziyaretçi sayıları sunduğu birkaç özellikten sadece birkaçı.

Site Analizi Neden Gereklidir?

Bir site yaptınız, içeriğini girdiniz, reklamını yaptınız. Şimdi sırada ziyaretçi beklemek var. Peki, gelen ziyaretçileri nereden bileceksiniz. Kim hangi konu için gelmiş, ne kadar kalmış, hangi konulara bakmış, hangi saatlerde gelmiş. İşte bu bilgiler hem ilerleyen günler için size bir anlamda referans olacak, hemde sitenizin gelişmesinde size bir bilgi verecektir.

Google Analytics’in Siteye Eklenmesi

Google Analytics kodunuzu siteye eklemek aslında çok kolaydır ancak bir çok kişi bu konuda sıkıntı yaşamaktadır. Google Analytics kodunuzu siteye eklemek aslında çok kolaydır ancak birçok kişi bu konuda sıkıntı yaşamaktadır. Google Analytics her site için ayrı bir izleme kodu üretmektedir. Bu sebeple izlem kodunuzu Google Analytics sayfanız üzerinden alabilirsiniz.

Google Analyticsin Siteye Eklenmesi

Google Analyticsin Siteye Eklenmesi

Takip kodlarınızı sitenin her sayfasından görüntülenmesi tüm sayfalarda kullanılan bir kısma eklemeniz iyi olacaktır. Genellikle sayfanızın üst ya da alt kısımlarındaki şablonlara kodu ekleyebilirsiniz. Kodu sitenizin HTML yapısı içerisinde bulunan kodundan önceki kısmına eklemeniz gerekecektir. Eklediğiniz kod ortalama olarak 24 saat içerisinde etkisini gösterecek ve sitenizin ziyaretçi sayısını saymaya başlayacaktır.

Analytics ile İstatistik Takibi

Google Analytics ile istatistik takibi yapmanız mümkündür. Bu sayede sitenizde zaman geçiren kişilerin nereden geldiğini, ne kadar süre sitede kaldıklarını, nerelerden ve ne zaman giriş yaptıklarını görebilirsiniz. Google Analytics ile tutacağınız istatistikler sayesinde uzun vadede ziyaretçi kitlenizi ve sitenizde geçirilen süreyi uzatabilirsiniz.

Analytics ile İstatistik Tutma Temelleri

Öncelikle aslında zamanla edinilecek bir kavramdır bu. Çünkü herkesin kendine göre bir tarzı vardır. Kaldı ki site içeriği de bunu etkileyecektir. Örneğin bir video sitesi için sitede kalma süresi bir önem arz etmez. Zaten gelen kişi en azından 1 video süresi boyunca sitede kalır. Ancak bir portal sitesi için sitede kalma ve sayfa gezme süresi önemlidir. Bu sayede siteye kalıcı ziyaretçi kazandırmış olunur. Onun dışında hangi illerden ve ülkelerden giriş yapıldığı istatistiği aslında yerel anlamada çalışan ya da bölgesel bir çalışma şekli olan firmalar için ideal bir çözümdür. Dediğim gibi sitenizin özellikleri, ne istediğiniz veya nasıl bir çalışma yaptığınıza göre Google Analytics istatistiklerini okuyabilirsiniz.

Adsense ile Optimizasyon

Aslında pek fazla etkili olmayan bir birliktelik olarak görülebilir. Ancak bir anlamda istatistiksel bilgi tutmak ve yörelere göre reklam vermek isteyenler için elinizde bir rapor bulundurmak için bu iki sistemi birbirine entegre edebilirsiniz.

Sistemleri entegre ettiğinizde;

  • Hangi trafik kaynaklarının, coğrafyaların, sayfaların ve tarayıcıların sitenize en iyi ve en kötü kazancı sağlayan kullanıcıları getirdiğini belirleyebilir, bu kapsamda reklam verme çalışmalarına o yönde bir düzen getirebilirsiniz.
  • Kullanıcıların zaman harcadığı sayfaları, hangi sayfaların kullanıcıların ayrılmasına neden olduğunu ve ayrıldıklarında nereye gittiklerini görebilir ve buna bağlı olarak sayfalarda düzenlemeye gidebilir, daha ilgi çekici sayfalar oluşturabilirsiniz.
  • Kullanıcı davranışı ve potansiyel kazançlara dayalı değişiklikleri görebilir ve buna bağlı olarak düzenlemeler yapabilirsiniz.

Adwords ile Optimizasyon

Google Adwords ile Google Analytics arasında bir optimizasyon yapmanız mümkündür. Bu sayede daha sağlıklı bir reklam istatistik yönetimi sağlanmış olacaktır. Bu eşleştirme ile örneğin 100 Dolarlık reklam verdiniz diyelim. Bu reklamdan kaç kişi sitenize gelmiş, ne kadar sitede durmuş, kaç sayfa incelemiş, hangi sayfada iken çıkış yapmış veya ürün satın almışsa hangi ürün satın almış görebilirsiniz. Adowrds ile Analytics arasında oluşturulan birliktelik sırasında size verilen panelden bu ve buna benzer birçok özelliğe sahip olabilir, verilen reklamın takibini yapabilirsiniz. Gerekli yerlerde siteye veya reklama müdahale ederek daha karlı bir reklam dönemi yaşamış olursunuz.

Google Rehber

Google Yerel İşletme Merkezi artık Google Rehber oldu.

Google’ın yeni servisi olan Google Rehber’i sizin için mercek altına aldık ve detaylıca inceledik. Google rehber web siteniz olsun ya da olmasın şirketinizi Google’ye taşıyor. Ücretsiz sunulan bu servis nasıl çalışır ve etkileri nelerdir? Google rehber, Google harita (Google Maps) ile bağlantılı çalışan bir servis. Google Rehber sitesine girip yeni işletme ekle butonundan karşınıza çıkan sayfaya firmanızla alakalı bilgileri giriyorsunuz. Firmanızın veya web sitenizin sektörü ile ilgili 5 kategori seçebiliyorsunuz.

Google Maps

Google Maps

Firmanızın adı, adresi ve telefon numarasını kayıt ettikten sonra ofisinizin açılış ve kapanış saatleri, ürünleriniz hakkında bilgiler, ödeme yöntemleriniz ve işletmenize ait görselleri, videoları yayınlayabiliyorsunuz. Google rehberin avantajı ise firmanızın web sitesi olsun ya da olmasın Google kayıt edilmiş oluyor ve aramalarda çıkmaya başlıyor. Web siteniz olsa bile mutlaka burada yer almanızı tavsiye ediyoruz .Lokasyon bazlı da Google’da yer almak için ve şirketinizin tanıtımını yapmak için Google rehberi kullanabilirsiniz.

Firmanızı veya web sitenizi eklerken dikkat edilmesi gerekenler

  • Adres bilgilerinizi doğru girmelisiniz, aksi halde Google Maps üzerinde yanlış adreste gösterilirsiniz.
  • Telefon numaranız en kritik detaylar arasında, GSM veya sabit telefonunuzu doğru yazmalısınız. Rehber kaydı onayı telefonunuz aranaka sesli şifre bildirimiyle yapılıyor. (sms ve kartpostal) seçenekleriyle de onaylanabilirsiniz.
  • Ödeme seçeneklerinizi doğru yazmalısınız. Örnek: kredi kartı, paypal EFT vb.

Bilgilerinizi doğru girmeniz, rehberde yayınlana ve ilgili kategoride listelenmeniz için önemlidir. Google arama sonuçlarında ilgili işletmeleri maps servisi ile ilişkilendirip gösterilme çıkartıyor. Rehber servisinin ileride daha gelişeceği kesin. İlgimizi çeken diğer bir özellik de kaydınız tamamlandıktan sonra, açılan sayfada firma bilgileriniz bulunuyor ve sağ üst tarafta rehberde reklam tarzında bilgilerinizi 30 günlük ekstra yayınlanma hakkı veriliyor, bu servis yeni bir reklam modelinin sinyallerini de veriyor. Rehber servisi henüz yeni olduğu için ilgi ve talep fazla, dolayısı ile eklenme süreniz birkaç haftayı bulabiliyor.

Google Adsense

Adsense Google firması tarafından Webmasterlara reklam hizmeti sağlayan ve buna bağlı olarak kazanç sağlamalarına olanak tanıyan bir reklam yayınlama ağıdır. Ülkemizde oldukça sık kullanılan bir reklam platformu olması sebebiyle en fazla sıkıntının yaşandığı platformlardan birisidir. Bu ölçüde bir rakibi olmaması ise Türk Webmasterlar için büyük bir kayıp ve tekel durumu oluşturmaktadır. Adsense kayıt oldukça kolay aynı zamanda uzun sürebilen bir süreçtir.

Adsense kaydınız bazen 24 saatte bazen 6 ayda onaylanabilir. Hızlı bir onay süreci için, içeriği bol, güncellenmesi sık olan ve içerisinde Adult, Warez içerik ve yasal olmayan paylaşımlar barındırmayan bir site için başvurmanız gerekecektir. Başvuru sonrasında Adsense Mühendislerinin değerlendirme sırasına göre size almak ya da almamak konusunda bilgilendireceklerdir. Kayıtların uzun sürmesi için bazen kalabalıktan bazense sitenizin biraz daha incelenip Adsense için mi yapıldığının kontrol edilmesinden kaynaklıdır.

Adsense ve Diğer Reklam Firmalar

Adsense kullanan siteler büyük bir titizlikte incelenmektedir. Herhangi bir şekilde reklam kurallarının ihlali ise sorgusuz sualsiz ban demektir. Banlanan bir üye ise artık Adsense reklamı kullanamaz. Adsense sitenizde başka reklam platformlarına ses çıkarmaz. Yeter ki haksız tıklamaya yol açmasın, pop-up veya splash olarak açılmasın, sitede reklam çöplüğü görünümüne neden olmasın. Onun dışında reklam yayını alabilirsiniz Adsense ile beraber başka bir siteden.

Adsense Splash ve Pop-up Çeşitleri

Adsense tarafından yasaklanan reklam alanlarının başında bu ikili gelir. Kullanıcının haksız tıklamasına sebep olan, müşterilerine niteliksiz ziyaretçi gönderen bu iki sistemde Adsense siteminde tamamen yasaktır. Hiçbir yan kurtuluş yolu yoktur. Adsense sadece sayfada sabit olarak kalan reklamlara kendi verdiği ölçülere sadık kalınması şartıyla izin verir. Video Önü reklama, açılır kapanır reklama, kullanıcı yanıltacak reklama müsaade etmez.

Adsense Yerleşim

İyi bir yerleşim her web sayfasına göre değişmekle beraber önerim az ama öz yerleşimdir. Sitemizde içerikten fazla reklam olursa belki ilk etapta iyi bir tıklama oranı alabilirsiniz ancak zamanla hem ziyaretçi sayınız düşer hem de Google tarafından ban yeme riskiniz yükselir. Bu sebeple ziyaretçinin dikkatini çekecek yerlere uygun reklamları koymanızda yara vardır. Misal MANŞET kısmının yanına metin reklam yerine görsel reklam koymak daha fazla dikkat çekecektir. İki yazının arasına veya yazı içerisine ise metin veya link reklamlar koymanız daha uygun olacaktır. Bunlarda abartıya kaçmadan nokta yerleşim yapmanız kazancınızı arttıracaktır. Bunla beraber bazı teamaların sadece Adsense reklamı için yapılmış olduğu platformlar var. Daha fazla kazanç için bunlardan uzak durun derin.

Sayfa Başına Maximum Reklam Sayıları

Kullanıcı yani Reklam Yayıncısı bazı kurallara uymak durumundadır. Bu da aynı sayfa üzerinden belirli bir reklam sayısını aşmama şartıdır. Bu noktada Adsense kurallarına göre 1 sayfa içerisine;

  • 3 adet standart reklam birimi (Metin ve Görsel reklamlar)
  • 3 adet bağlantı birini (Başlık şeklinde kısa link olanlar)
  • 2 adet arama kutusu.

Yerleştirebilirsiniz. Toplamda 5 reklam birimi ve 2 arama kutusu yerleştirme im^kanına sahipsiniz kısaca. Ancak bu denli çok sayıda reklam olmasına sebep olacaktır ki bu aslında tavsiye edilen bir durum değildir.

Ödeme ve Çek İşlemleri

Eskiden ödemeler genellikle Adsense tarafından gönderilen Çek’ler ile yapılmakta idi. Ancak son yıllarda artık Türkiye ofisinin kurulması sebebiyle ödemeleri Havale yoluyla kısa sürede alabiliyorsunuz. Adsense ödemeleri 100 Dolar seviyesini aştıktan sonra yapılıyor. 100 Dolar seviyesine ulaştığınız ay ödemeniz kabul statüsüne alınıp bir sonraki ayın sonuna kadar ödemeniz hesabınıza EFT yoluyla yapılmış oluyor.

Tabi ki öncesinde hesap ekleme ve gelecek Test Ödemesini sisteme girmeniz ve adresinize gelecek olan PIN kodunu gerekli yere girmeniz gereki ödeme alabilmek için. Çek ise şu aşamada fazla talep edilmiyor. Ülkemizde fazla bozan yer yok. Olanlar ise 100 Dolar çek için 50 Dolar ödeme alıyorlar. Buda reklamcıya büyük bir sıkıntı olarak dönüyor.

Adsense Kuralları

 oluyor olabilir.

  • Aslında bu liste oldukça uzun zama size kısa kısa birkaç kuralı listeleyelim.
  • Reklamlara tıklamaya özendirecek, Reklamlara tıklamayı mecburi kılacak veya direkt Reklamlara tıklayınız gibi içerikler barındıran, yasadışı ürün satan ya da dağıtan siteler reklam ağından çıkarılırlar.
  • Adult, Warez, Korsan içerik, Hack gibi içerikler barındıran, yasadışı ürün satan ya da dağıtan siteler reklam ağından çıkarılırlar.
  • Pop-up ve Splash reklam barındıran veya sitesinde bir üst maddede sayılan reklamların döndüğü siteler reklam ağından çıkarılırlar.
  • Haksız tıklama ve aynı IP üzerinden gelen devamlı tıklamalar hesabın kapanmasına sebep olacaktır. 100 kişi girip 50 kişi reklama tıklarsa bu Organik bir tıklama olarak değil, bilerek Adsense’yi kötü kullanma olarak ele alınıp hesap kapatılır.
  • Aynı sayfada birden fazla Adsense hesabının reklamı olamaz. Aynı sitede farklı sayfalarda kullanılmak üzere birden fazla Adsense hesabı kodu kullanılabilir ancak aynı sayfada sadece 1 Adsense hesabının reklam kodu kullanılabilir.
  • Bunun dışında Adsense sitesinde daha birçok ayrıntı var. Onları tek tek yazamıyoruz kusura bakmayın. En fazla yapılan hataları sıralayaım dedik, Siz bir göz atın dilerseniz. Dilerseniz Adsense Yardım sayfasının adresini de verelim. www.google.co/support/forum/p/adsense=hl=tr

Google Adwords

Reklam firmaların ya da bireylerin sattıkları, ürettikleri ya da tanıttıkları bir ürünü daha geniş kitlelere duyurmak, daha büyük satış rakamlarına ulaşmak ve markalaşmak amacıyla apılan her çeşit etkinliğe verilen addır. Bir anlamda bir radyo çalışmasından TV görüntüsüne, Gazeteye verilen bir ilandan internette satılan bir reklam bandı, Youtube’da dönen bir videodan bir haber sitesinden yayınlanan tanıtıma kadar her şey aslında bir çeşit reklamdır.

Reklam ve temel ve basit manada amacı kişilerin ya da kurumların yani reklamı verenlerin, reklamı vermekteki amaçlarına ulaşmasını sağlamaktır. Reklam sayesinde firmaların bilinirliliği artar, zihinde yer bırakır ve buna bağlı olarak satış ve kar oranları yükselmeye başlar. Kişilerin aklında yer eden marka ve ürünler her zaman ürün alımı sırasında ön plana çıkar. Örnek olarak Kâğıt Mendil dünyasına kendini lider kabul ettiren Selpak, kullan At Pillerin içerisinde her zaman ismi anılan Duracell ve Oyun konsolu denildiğinde herkesin bildiği Play Station bu reklam çalışmalarının örnekleri olarak sunulabilir.

Adwords Nedir?

Adwords Google firması tarafından sunulan bir reklam hizmetidir. Adsense ve Adwords adı altında iki ayağı olan bu reklam sisteminde Adsense reklam yayıncıları için Adwords ise reklamını yayınlatmak isteyenler için hizmet vermektedir. Adwords üzerinden hemen hemen her gün uğradığımız Google’da arama bazlı açılan sayfalara anahtar kelimeler yardımıyla reklam yerleştirebilmekte, ürününüzle ilgili yayın yapan ya da paylaşım yapan websayfalarında Banner ya da Link olarak reklam verilebilmektedir.

Adwords dünyada ki önemli bir reklam ağı olan Adsense ile iyi bir ikilidir. Yani birisi olmadan diğeri asla ayakta duramaz. Reklam verenlerin reklamları Adsense sayesinden kullanıcı ile buluşmakta ve gerektiği değeri bulmaktadır. Ülkemizde de en önemli Online reklam merkezi Adwords’dür Diğer firmaların yüksek reklam fiyatlarına karşı düşük fiyat politikası, ziyaretçi başı ödeme, video, resim, flash, metinsel reklamlara olanak sağlaması bu sistemin önemli artı değerlerindedir.

Adwords Kullanılmasındaki Amaç Nedir?

Adwords sistemine başlamadan önce aslında ilk soru reklam Neden kullanılır olabilir. Sonuçta elimizde biri ürün ya da hizmet olabilir veya yapılan çok önemli bir çalışma tanıtılmalıdır. Bunu yapabilmek ise iyi bir reklam çalışmasından geçer. Adwords reklam sistemi ise hem önemli bir firmanın bünyesinde faaliyet göstermesi hem de yayıncı kardeşinin dünyanın en büyük reklam yayınlama şirketlerinden biri olması sebebiyle alanında önemli bir yere sahiptir. Özellikle Google sayfalarında konuyla ilintili aramalar yapıldığında çıkan sonuçların Adwords reklam sisteminden verilen reklamları tetiklediği ve sayfanın üstünde ve yanında Adwords üzerinden verilen reklamların yayınlandığı düşünülürse büyük bir öneme sahip oluyor Adwords reklam Sistemi. Ülkemizde yapılan Web Aramalarının en büyük pastası Google sitesinde. Bu da Google arama sonuçlarında reklam yayınlatmanın ve bu reklamlar sayesinde Nokta Atışı ile müşteri çekmenin önemini ortaya koymuş oluyor.

Adwords Nasıl Kullanılmalıdır?

Adwords sistemi temel olarak çok kolay bir platform da kurulmuş ve yönetim olarak çok basit işlevlere sahip olsa da önemli bir reklam başlatmanız durumunda Profesyonellerden yardım almanız gerekebilecektir. Adwords sitemini kullanabilmek için Türkçe yayın yapan adwords.google.com.tr adresine girmeli, mevcut bir Gmail hesabınızla ya da yeni bir hesapla kullanıcı adınızı ilişkilendirdikten sonra kullanmaya başlayabilirsiniz.

Google yeni başlayan Adwords yayıncılarına yardımcı olması maksadıyla çok fazla sayıda 80 Dolar ve 100 Dolar seviyesinde Hediye reklam Çeki dağıtmaktadır piyasaya. Bu reklam çeklerini Host firmaları, Bilişim Firmalarına, Adwords işini yapan profesyonel kişilere dağıtmakta, ayrıca Webmaster Forumlarında ücretsiz olarak sunulabilmektedir.

Ne Tür Bir Strateji İzlenmelidir?

Adwords sistemini kullanmaya başlamadan önce kendinize  yapacağınız reklamın boyutlarını sormanız gerekecektir. Ayda 100-200 Dolarla küçük bir çalışmamı yapacaksınız. Yoksa biraz daha farkla yüksek kaliteli bir çalışmamı yapacaksınız. Hangi ürün ya da hizmeti pazarlayacaksınız. Bu hizmeti pazarlarken Ücret mi, Hizmet mi, Daha önce olmayan bir şey mi ön plana çıkacak. Yerel manada bir reklam yapılıp sadece bir şehir mi hedeflenecek yoksa Türkiye veya başka ülkelerde mi yayın yapılacak gibi birçok seçenek ilk reklamı kullanıcıya sunmaya başladığınızda karşınıza çıkacaktır. Adwords sistemi kullanıcılarına o reklam kategorisindeki firmaların ve verilen reklamların sayısına göre bir fiyatlandırma aralığı çıkarmaktadır.

Örneğin sol yıllarda bazı kelimelerde 0.01 TL tık başı deme ile reklam verebilirken, Evden Eve Nakliyat, Parça Kontör gibi bazı rekabeti bol olan sektörlerde tık başı ödenecek ücretler 1 TL ile 20 TL arasında değişebilmektedir. Bu da aslında o sektörde reklama gösterilen rağbete bağlı olan bir fiyatlandırma şeklidir. Adwords üzerinden reklam yayına almak, reklamları daha çekici hale getirmek uzun uzadıya bir başka makalenin konusu olabilir. Çünkü birçok etken vardır çekici bir reklam hazırlamanın ve kısa alanda hızlı bir ilgi çekicilik yakalamanın. Ama kısa birkaç başlık sunayım:

 oluyor olabilir.

  • Eğer satılacak bir ürünse ve fiyat olarak piyasanın altındaysa kesinlikle reklamda Fiyat bilgisi sunun.
  • Amaç satış yapmak değil, ziyaretçi toplamak ise konu hakkındaki tüm anahtar kelimeleri kullanın.
  • Amaç nokta atışı ile satış yapmaksa anahtar kelimeleri özelleştirin. Örneğin çorap satıyorsanız çorap araması yerine Çorap Satısı, Çorap satan Yerler, Çorapçı, Ucuz Çorap gibi özelleştirilmiş anahtar kelimelere yoğunlaşın.
  • Tık başı fazla ücret vermek sizi iyiye taşımaz. Üst sırada kalın ama az ödeme yapın. Bu işin sırrı ise Takip ve Optimizasyonda saklıdır.
  • Reklam bütçenizi iyi belirleyin. 3 gün reklam yayını yapıp 27 gün boş kalacağına bütçeyi 1 aya yayın ara ara bile olsa reklamlar yayında kalsın.
  • Reklam yapılacak sektör rekabetin bol olduğu bir sektörse, ya da büyük meblağlar koyulacaksa Freetime olarak çalışan ya da bu iş için açılan firmalar ile irtibata geçmenizde yarar vardır.
  • Reklam denemesi yaparken kesinlikle ilk denemenizde Google Adwords Deneme kuponu kullanın.

Kalite Puanı Nedir ve Nasıl Hesaplanır?

Kalite puanı aslında sizin verdiğiniz reklam ile reklamda sunulan anahtar kelimelerin ilişkilerini ölçer. Örneğin reklam metninizde ve sitenizde t-shirt üzerine çalışan bir firma iseniz anahtar kelimelerinizde t-shirt, t-shirt’çü, t-shirt üretimi, t-shirt satışı gibi kelimelere yer verdiğinizde kalite puanınız yükselmeye başlar. Ama t-shirt satan bir firma iseniz ve mont satışınız yoksa yâda site içerisinde ve Adwords paneline girdiğiniz reklamda geçmiyorsa Mont, Erkek Montu, Mont Satın al gibi anahtar kelimeler kalite puanınızı düşürür. Tabi ki bu sadece bir nokta.

Kalite puanı hesaplanırken gelen kullanıcının sadakati, geçirdiği süre, reklamın kalitesi ve yayında kaldığı süre gibi birçok alt değer hareket halindedir. Kısacası her zaman ki karışık Google algoritmaları. Kalite puanı hakında daha teknik bir bilgiye http://adwords.google.com/support/aw/bin/answer.py?hl=tr&answer=10215 sayfasından ulaşabilirsiniz. Burada çeşitli bağlantılara geçerek daha net bir bilgi alabilirsiniz. Kalite Puanı yüksek olan bir reklam hesabında yapılan reklamlar daha az bir tık başı ücretle daha üst sırada yer alırlar. Reklam sisteminden bir şekilde usulsüz kullanımda çıkarılma konusunda biraz daha katı kurallar yumuşar.

Kalite puanı yüksek siteler için Google evet verdiği hizmet ile yaptığı reklam aynı dediği için daha fazla bir değer verir ve reklam ağından gelen ziyaretler sitenin anahtar kelimelerde arama sonuçlarında üst sıralarda çıkmasına yardımcı olur.

Adwords ve SEO Birbirleriyle İlişkili midir?

Kısaca bir SEO tanımı yaparsak amaç sitelerin Google ve diğer arama motorlarında Anahtar kelimelerde üst sıralarda gösterilmesi ve buna bağlı olarak daha fazla ziyaretçi çekmesidir. Bu noktada reklam verilen bir site genelde sitenin amaçladığı Anahtar Kelimelerde ziyaretçi alacağı için arama sonuçlarında + bir değer alır. Ancak sırf reklam verdi diye Google arama sonuçlarına etki ederek o siteyi üst sıraya çıkarmaz. Bu sebeple reklam verilen sitenin SEO anlamında da üst sıralara çıkmasını istediğiniz kelimeleri reklam Anahtar Kelimeleri arasında verebilir ve bu ayede yükselişte bir koldan daha yardım alabilirsiniz. Ancak unutmayın ki sadece Adwords reklam basarak ilk sıraya çıkamazsınız.

Kaliteli bir SEO gerekiyor yine de. Adwords ve SEO arasındaki farklar nelerdir* Aradaki fark çok açıktır. Birinde olaylar sadece reklam yani maddi çalışma üzerinde dönerken, diğerinde sağlam bir çalışma ürünü olarak siteler üste çıkar. Adwords reklamı verdiğinizde sıralama yapılır ve ilk 2-3 kaliteli reklam aram sonuçlarının üstünde farklı bir renkte gösterilir. Bu aslında ziyaretçi için direkt tıklanılacak linklerden birisidir. Kalite puanı ve verilen tık başı ücrete göre yanlarda da reklamlar çıkar. Bunlar üsttekiler kadar şanslı değildir ama yine de sağlam bir anahtar kelime ve reklam metni ile çok iyi bir ziyaretçi kitlesi yakalayabilirler. Sadece reklam vermek bir site için SEO yapmak anlamına gelmez. Ancak bu ikili birbirini iyi destekleyebilirler. İstenilen kelimede üst sıraya çıkarken birbirlerine yardım edebilirler. Ancak bu işi yaparken de kurallara uygun yapmak gerekecektir. Kuralsız işi Google pek sevmez.

Bu gönderiyi paylaş

Bir cevap yazın