Google Analytics + Alexa ve Diğer Ölçümleme Siteleri

Google Analytics + Alexa ve Diğer Ölçümleme Siteleri

Google Analytics + Alexa ve Diğer Ölçümleme Siteleri

Google Analytics + Alexa ve Diğer Ölçümleme Siteleri

Google Analytics İle Neler Ölçülür

  • Günlük ve belirli tarihler arasındaki ziyaretçi sayısı.
  • Anahtar kelime kaynaklı ziyaret analizi.
  • Hemen çıkma oranı.
  • Sayfa görüntüleme sayısı.
  • Yeni ziyaretler & ziyaretçi bağımlılığı.
  • Trafik kaynakları: Arama motorları, yönlendiren siteler, doğrudan trafik.
  • En çok ziyaret edilen sayfalar.
  • Ülke ve şehir bazlı ziyaretçi istatistiği.
  • Sitede geçirilen süre.
  • Kullanılan işletim sistemleri, tarayıcı, ekran çözünürlükleri ve bağlantı hızları.
  • Ve daha birçok istatistik.

Alexa Nasıl Sıralar

Google Analytics + Alexa ve Diğer Ölçümleme Siteleri alexaAlexa, Dünya geneli ve ülke bazlı site sıralaması yapan ve Webmaster’lar tarafından ilgiyle takip edilen önemli bir sitedir. Alexa ile web sitelerinin trafik yoğunluklarına göre sıralamalarını öğrenebiliriz. Sürekli güncellenerek sitelerin gelişimine göre sıralarının değiştiği sistemde, web sitesi sahipleri sürekli farklı yollar deneyerek Alexa sıralamalarını arttırmak peşindeler. Peki Alexa nasıl çalışır?

  • Sitenin tekil ve çoğul ziyaretçi sayısı.
  • Hemen çıkma oranı.
  • Sitede geçirilen süre.
  • Toplam sayfa görüntüleme.
  • Arama motorudaki kalitesi.
  • Siteye gelen ziyaretçilerin hangi siteden geldikleri ve bunların kalitesi.
  • Alexa backlink sayısı.
  • Sitenin sahiplenilmesi.
  • Olumlu yorumların sayısı ve oranı.

Sitede Kalma Süresi

Sitede kalma süresi SEO açısından oldukça önemlidir. Çünkü ziyaretçilerin doğrudan memnuniyetini dile getirebildiği bir istatistiktir. Dolayısıyla arama motorları bir anahtar kelime vasıtasıyla gelen ziyaretçileri sitesinde tutamıyorsa o anahtar kelime ile olan ilişkisinde sorun olduğunu veya ortada başka bir aldatmaca olduğunu düşünür. Dolayısıyla site sahibinin birinci önceliği arama motorları için değil ziyaretçiler için site oluşturulmasıdır.

Bir anahtar kelime veya benzer kaynaklardan alınmış linkler vasıtasıyla gelen ziyaretçiler sitede uzun süre kalabiliyorsa, ziyaretçilerin aradıklarını bulduğunu ve daha önceki ziyaret ettiği site ile alakalı olduğunu göstermektedir.

Ziyaret Ettiği Sayfa Sayısı

Google Analytics + Alexa ve Diğer Ölçümleme Siteleri alexa alexaZiyaretçiler sitede gezdikleri sayfa sayısı ile o sitenin içerik zenginliğini dile getirmiş olurlar. Dolayısıyla ziyaretçilerin başka sayfalara yönlendirilmesi SEO açısından önemli bir kriterdir. Bunu yapmak için sitenin yapısıyla ilgili bazı düzenlemeleri de yapmak gerekir. Örneğin, sitede iyi bir içerik hiyerarşisi, kategori yapısı ve navigasyon özelliği bulunması gerekir.

Ziyaret edilen bir yazının ait olduğu kategorinin gösterilmesi ile o kategoride ilgili daha fazla içerik bulacığını düşünerek ziyaretçi çekilebilir. Navigasyon menüler ile sayfa hiyerarşileri belirtilerek, ziyaretçilerin sitede kaybolması engellenebilir ve nerede olduklarını bilebilirler. Yazı sonuna eklenecek benzer yazılar ile ziyaretçi kısa sürede diğer yazılara yönlendirilebilir. Görünür bir konumda, son yazıları ve en çok okunan yazıları göstererek yine ziyaretçinin ilgisi başka alanlara da çekilebilir. Bu sayede ziyaretçi sitede hem daha uzun süre tutulur hem de ziyaret derinliği arttırılarak müşteri memnuniyeti tam anlamıyla sağlanmış olur.

Ziyaret Edilen Diğer Siteler ile Benzerlik

Google Analytics + Alexa ve Diğer Ölçümleme Siteleri AnalyticsZiyaretçilerin web dünyasındaki davranış ve hareketleri Google Analytics ve Alexa’nın dışında çok sayıda araç ile takip edilebilmektedir. Bu araçların her biri kendi içerisinde yapılan site sorgulamalarında “Related Sites” benzer siteler başlığı altında çeşitli siteler göstermektedir. Bu tanımların oluşmasındaki en büyük unsur ziyaretçilerin web dünyasıdaki gezintileridir. Rakip siteler ile aynı kategoriler altında veya aynı sorgular içerisinde yer almak SEO açısından büyük önem taşır. İstatistik araçları bir ziyaretçinin referans bir site için öncesinde ve sonrasında ziyaret ettiği sitelerin istatistiğini tutmakta ve bu istatistikleri arama motoru sıralamalarını iyileştirmede kullanmaktadır. Ziyaretçilerin rakip bir siteden çıkıp sizin sitenizde kalması ve daha çok fazla bilgiyi bularak kaldığı süreyi uzatması rakibiniz karşısında sizi bir adım önde tutmaktadır. Bu sebeple rakip sitelere veya rakip sitelerin bulunduğu platformlara linkinizi veya reklamınızı yerleştirmek SEO açısından nitelikli ziyaretçiler sağlayacağı için fayda sağlayacaktır. Doğrudan hedef kitlenize yönelik ziyaretçiler olduğu için ziyaretçi bağımlılığını da etkileyecektir.

DownstreamÇıkış trafiği.

UpstreamGiriş trafiğini belirtmektedir.

Görüldüğü gibi meden.com.tr sitesine en çok akış olan 10 siteden 4 tanesi doğrudan SEO ile ilgili, 9 tanesi dolaylı SEO ile ilgili sitelerdir. Bu benzerlik siteler o kategoride lider yapmaktadır. Dolayısıyla sitenizi ziyaretinden önceki ve sonraki ziyaret edilen sitelerin benzerliği SEO açısından önemli bir konudur.

 

Bu gönderiyi paylaş

Bir cevap yazın