Etkili Bir SEO İçin İnternet Sitenizde Yapmanız Gereken En Önemli Değişiklikler Nelerdir?

Etkili Bir SEO İçin İnternet Sitenizde Yapmanız Gereken En Önemli Değişiklikler Nelerdir?

Başlıklar

Başlıklar Nasıl Olmalıdır?

Başlıklar Nasıl Olmalıdır?

Sayfa başlıkları alt sayfalara ait SEO çalışmaları için en önemli konudur. Anasayfa başlığı site simi olarak yapılandırılmalı ve %30-60 oranları arasında anahtar kelime bulundurmalıdır. Anahtar kelimelerin sol yakın olması arama motoru botlarının daha erken fark etmesini sağlayacak ve anahtar kelimedeki sitenin SEO yapısı daha güçlü olacaktır. Anasayfa kadar alt sayfaların başlık metinleri ve yapıları da önemli bir konudur. Alt sayfaların başlıkları mutlaka içerisinde yazı başlığını barındırmalıdır. Bu hem başlıklar arasındaki uyumu ve benzerliği sağlayacaktır hem de düzenli tekrar eden kelimelerden dolayı iyi bir SEO yapısı kuracaktır.

Alt sayfaların başlık yapısı genelde 3 şekilde kurgulanır. Bunlar;

sebep oluyor olabilir.

  • Yazı Başlığı
  • Site İsmi > Yazı Başlığı
  • Yazı Başlığı > Site İsmi

Site ismi, genelde anasayfa başlığından farklı olur. Çünkü anasayfa başlığı site isminin yanı sıra ilave bilgiler içerebilmektedir. MEDEN.com.tr’de olduğu gibi Site İsmi: ”MEDEN” iken Anasayfa Başlığı : ”MEDEN Bilgi Teknolojileri | Creative Project” olmaktadır.

Alt sayfalarının başlık (title) oluşumunu örnek olarak meden.com.tr sitesinden wp-seo 3.1.3 örnek olarak gösterecek olursa;

sebep oluyor olabilir.

  • Wpseo 3.1.3 Örnek
  • MEDEN >Wpseo 3.1.3 Örnek
  • Wpseo 3.1.3 örnek > MEDEN

Şeklinde örnek verebilirsiniz.

Başlıklar ne kadar kısa olursa SEO açısından kalitesi o kadar artacaktır. Ancak her başlıkta genel keyword (anahtar) kelimenizin de bulunması genel SEO açısından önemlidir. Dolayısıyla başlık yapısını çok uzatmayaca şekilde keyword kelimeyi de kullanmakta yarar vardır. Birinci örnekte, sadece yazı başlığı kullanımı dolayısıyla bu başlığın Google’da aranması durumunda bu sitenin önceliği daha fazla olacaktır. Çünkü anahtar kelime uyumu tamdır. Eksik veya fazla kelime bulunmamaktadır.

Yazı Başlığı

Yazı Başlığı Nasıl Olmalıdır?

Yazı Başlığı Nasıl Olmalıdır?

Yazı Başlığı, yazının ismidir diyebiliriz. Yazı başlığı için en büyük konu başlığı da diyebiliriz. Dolayısıyla daha çok h1 etiketi ile gösterilmektedir. Yazı başlıkları ziyaretçiyi çeken en önemli yapıdır. Ziyaretçinin dikkatini çeken ve faydalı bulabileceği bir makale izlenimini vermek için iyi bir başlık seçmek gerekir. SEO için ise, konu ile alakalı ve öz bir başlık seçmek gereklidir. Yazı başlığı anlatılan içerik ile tamamıyla uyumlu olmalıdır. Bunu kontrol etmek için metnin anahtar kelime yoğunluğu ölçülerek yoğun olarak kullanılan 2-3 kelime başlık içinde kullanılabilir. Bu tekniği uygulamak SEO için büyük avantaj oluşturacaktır. Aynı zamanda SEO açısından bir anlam ifade etmeyen bağlaç ve gereksiz kelimelerin başlıkta kullanılmaması önerilir. Örnek olarak Caffeine için uyumlu Backlink taktikleri nelerdir yerine Caffeine uyumlu backlink taktikleri başlığı kullanılarak daha az ve etkili bir başlık seçilmiş olur.

Konu Başlıkları (HEADING)

Heading veya header tags olarak da geçen konu başlıkları alt sayfaların SEO yapısını destekleyen en önemli faktördür. konu başlıkları h harfleriyle birlikte rakamla ifade edilirler. H1, h2, h3 gibi büyükten küçüğe doğru kullanılarak yazıların başlık bütünlüğü ile mizanpajı sağlanır. 1’den 6’ya kadar kullanılır ve konu başlıklarının hiyerarşik yapısı oluşur. Bir sayfada tüm konu başlıkları kullanılmak zorunda değildir. H2 veya h3 te de konu başlığı son bulabilmektedir.

Konu Başlıkları

Konu Başlıkları

Heading etiketlerinin kullanımında sıkça hatalara rastlanmaktadır. Bilgisizce kullanımlar sonucu yapılan bu hatalar ile sitenin SEo kalitesi olması gerekenden daha kötü olabilmektedir. Heading etiketlerinin kullanımının da en çok yapılan hatalar aşağıda listelenmiştir. Bu hatalara dikkat ederek yapmamaya çalışın ve varsa kontrol ederek hatalarınızı düzeltin.

Sebep oluyor olabilir.

  • Her sayfada h1 etiketi mutlaka kullanılmalıdır.
  • Heading etiketleri hiyerarşik yapıda olmalıdır. h1 den önce h2 veya h3 ten önce h5 olmamalıdır.
  • Heading etiketleri sırasıyla kullanılmalı atlama yapılmamalıdır. h2 den sonra h4 kullanılmamalıdır.
  • H1 Etiketini sabit metinler için kullanmayın. h1 etiketine ait metin her sayfada değişmeli.
  • Bir sayfada max. 1 adet h1, 4 adet h2, 4 adet h3 ve 6 adet h5 bulunması önerilir.
  • Heading etiketleri, konu içeriğinden uzakta olmamalı, olabildiğince metinle iç içe bulunmalıdır.
  • Heading etiketlerinin stili aynı olmamalıdır. Farklı heading etiketleri farklı boyutta gösterilmelidir.
  • Heading etiketlerinde anahtar kelimenizin yer alması SEo açısından büyük öneme sahiptir.
  • Heading açma ve kapatma etiketleri düzgün ve w3c kurallarına uygun kullanılmalıdır. Örn. <h1>Ana Başlık</h1>
  • Heading etiketini link verilmiş bir yazıda kullanırken; <h1><a href=”http://ww.meden.com.tr/ansiklopedi</a></h1>

Şeklinde a etiketini de kapsamak; o anahtar kelimede linkin ve bulunulan sayfanın, SEO açısından önemini de maksimuma çıkaracaktır. Örneğin bu link anasayfada bulunuyorsa, hem anasayfanın hem de abcd linkinin SEO açısından bu kelimedeki önemi artar.

METALAR

Meta etiketleri SEO açısından en tartışmalı konulardan bir tanesidir. Çünkü yanlış kullanımı sebebiyle spam riski oluşturan ve bu sebeple SEO açısından önemi en çok tartışılan bir yapı halindedir. Metalar, sitelere ait çeşitli bilgilerin arama motoru botlarına iletilmesini sağlar. Sitenin açıklaması, hedeflediği anahtar kelimeler, sitenin sahibi, sitenin coğrafi konumu ve hedefi, sitenin dili vb. gibi onlarca bilgiyi kullanıcılara sunmadan arama motorlarına iletebilmektedir.

Meta Etiketleri

Meta Etiketleri

SEO açısından metalar oldukça gereklidir. Ancak çoğu site sahibi doğru kullanımları konusunda yeterli bilgiye sahip değildirler. Bu sebeple, olması gerekenden uzun ve gereksiz kelimelerle spam yapmaktadırlar. Bu da arama motorları için istenilenin dışında sonuçlar ortaya çıkarmaktadır. aslında bundan 5-6 yıl önce metalar bilinen en önemli SEO kriteriydiler. Ancak zamanla Google kendini geliştirerek site içi ve site dışı pek çok kriter oluşturdu ve metaların SEO açısından etkisini minimuma düşürdü. Bu doğrultuda Google’ın arama kalitesini arttırma ve webspam ekibinin başkanı olan Matt Cutts tarafından bir açıklama yapılarak, meta kodlarının Google açısından önemli olmadığını söylemeye çalışsa da, aslında metalara çok önem vermeyin ve SEO metadır şeklinde düşünmeyin demek istemiştir. Bu söylemiyle de spamın önüne geçmeye çalışan Matt Cutts bazı kesimler tarafından metaların hiçe sayılmasına sebep olmuştur. özetle metalar, kullanımı itibariyle zorunlu ve önemli bir konudur.

Ancak 200 SEO kriterinden sadece bir tanesidir ve diğer pek çok kriter kadar önemli değildir. Metalar head kodları arasında yer almalı ve uygun kapatılış şekilleri kullanılarak w3c hatalarına sebep olunmamalıdır.

Meta Description

Meta description yani açıklama metası, sitelerin bir cümle ile arama motorlarına anlatılmasını sağlayan koddur. Bu cümle 260 karakter uzunluğunu geçmemelidir. Aynı zamanda bir cümle  yapısında olmalıdır. Bir çok kişi metaları yanlış kullanarak, anahtar kelimeleri ardı ardına dizmektedir. Meta Description etiketinde, bir açıklama cümlesi olmalı. Bu cümle minimum sayıda virgül ve birkaç adet bağlaç içermelidir.

Örneğin bir dizi sitesine ait meta description etiketi aşağıdaki şekilde tanımlanmıştır. Lol Oyunları, Lol’cü oyunları, Lol Oyunu, Lolüm Oyunu, Lol semifinal Oyunu, Ranked Oyunu, League Oyunu, Lol Oyun.

Meta Açıklaması

Meta Açıklaması

Bu meta açıklamasını incelediğimizde, sanki meta etiketi gibi yazıldığını görebiliyoruz. Oyunları kelimesine ait hatalı yazımları yazarak onlardan da ziyaretçi çekmeyi düşünen webmaster, aslında aranma hacmi minimumda ve Google tarafından doğrusu önerilen bu kelimeleri yazarak bir hata yapmaktadır. Anahtar kelime yoğunluğu açısından oldukça yoğun hata yapmaktadır. Anahtar kelime yoğunluğu açısından oldukça yoğun bir şekilde tekrarlar vardır. Aslında doğru bir meta description yapısı virgüle ile kelimeleri ayırarak değil ve ile gibi bağlaçlarla kelimeleri bağlayarak yapılmalıdır. Örnek olarak doğru meta aşağıdaki gibi olmalıdır.

Lol oyunları ve Ranked Oyunu ile eğlenmek için Lol Oyunu oynayın. Yukarıdaki yapıda çok mantıklı bir cümle akışı olmasa dahi en önemli anahtar kelimeleri bir cümle yapısı ile kullanarak meta description kalitesi arttırılmaktadır.

Meta description etiketinin arama sonuçlarında görüntülenmesi de önemini arttırmaktadır. Çünkü meta description metni ziyaretçiyi çekebilecek nitelikte olmalıdır. Aynı zamanda meta description ile site içeriğinin benzerlik oranı arttıkça SEO açısından etkisi de artmaktadır.

Meta Keywords

Meta Keywords yani meta etiketleri, sitelerin hedeflediği anahtar kelimelerin Google’a belirtilmesini sağlamaktadır. Bu etiketler sayıca 10 kelimeden ve 160 karakter uzunluktan fazla olmamalıdır. Meta etiketlerinin sitesinin anahtar kelime yoğunluğuna göre sırayla belirlenmesi etkisini arttıracaktır. Ancak yine de meta etiketleri SEO açısından belirleyici bir kriter değildir. Çünkü Google bu kelimeleri dikkate alarak sitenin sırasını belirlememektedir. Sadece bu etiketlerin kaliteli ve içerik ile benzer olması sitenin tutarlılığını gösterdiği için az da olsa fayda sağlamaktadır.

Diğer Meta Tagları

Bir sitede description ve keywords meta taglarının dışındaki meta taglarının çok fazla kullanılmasını önermemekteyim. Çünkü çok gerekli olmayan bu kodları kullanarak site içeriğinin önemini yitirmesine sebep olmamak gerekir. Tüm meta etiketleri aşağıda gösterilmektedir. Siteniz açısından zorunluluk varsa kullanınız. Keyfi kullanımlardan kaçınız.

Abstract

Meta descriptiona benzer bir nitelikte kullanılan, ancak daha çok kullanıldığı sayfa için değil tüm site için tanımlanan bir açıklama metasıdır.

<META name=”Abstract” content=”Site Açıklaması”>

Author

Site sahibi veya yazarına ait isim ve eposta bilgisinin verilebileceği meta etiketidir.

<META name=”Author” content=”Adınız, E-Posta Adresini”>

Copyright

Sitenin telif hakkı bulunduğunu ve kime ait olduğunu belirten meta etiketidir.

<META name=”Copyright” content=” MEDEN”>

Expires

Siteye ait içeriğin zaman aşımı süresini belirten meta kodudur. Bu sayfanın belirtilen tarihten sonrası için geçerli olmayacağı ifade edilir.

Örn. <META name=”Expires” content=”Tues, 23 Jan 2016 14:29:17 GMT”>

Language:

Siteye ait içeriğin dilini belirten meta etiketidir.

<meta http-equiv=”content-language” content=”tr”>

Revisit-After Tag

Arama motorlarının siteye ne kadar süre sıklıkla uğrayacağını belirten meta etiketidir. Kullanılacaksa sitenin güncellenme sıklığına göre belirlenmesi gerekir. Aksi taktirde bot ziyaretinde bir değişiklik görülememesi olumsuz bir durum oluşturur.

<meta name=”revisit-after” content=”6 days”>

Refresh

Belirtilen süreyle sayfanın tazelenmesini sağlayan meta etiketidir. Örnekte 60 saniye olarak ayarlanmıştır. Kullanıcılar açısından çoğu kez sıkıntı veren bir durumdur. Daha çok Alexa değerini arttırmak için kullanılsa da çok gerekli bir kod değildir. Haber sitelerinde bir dakikada birkaç haber girilebileceği için bunların güncellemesini sağlamak üzere haber sitelerinde kullanımı uygun olabilmektedir.

<meta http-equiv=”refresh” content=”60”>

Redirect

Sayfanın belirli bir süre sonra başka bir adrese yönlenmesini sağlamak üzere kullanılır. Örnekte kodun bulunduğu sayfa 2 saniye sonra meden.com.tr ziyaretçilerin başka sitelere de ziyaretini sağlamak üzere kullanılsa da pek tavsiye edilmemektedir. Kalıcı ve geçici yönlendirmeler htccess yardımıyla yapılmalıdır.

Robots

Arama motoru botlarının, siteyi indexlemesi ve site içindeki linkleri ziyaret etmesi konusundaki yönlendirmeleri belirten meta etiketidir.

Sitede hiçbir şey yapma.

<meta name=”robots” content=”none”>

Siteyi indexle ve tüm linkleri ziyaret et.

<meta name=”robots” content=”index,follow”>

Siteyi indexleme ancak tüm linkleri ziyaret et.

<meta name=”robots” content=”noindex,follow”>

Siteyi indexle ancak linkleri ziyaret etme.

<meta name=”robots” content=”index,nofollow”>

Siteyi indexleme ve linkleri ziyaret etme.

 <meta name=”robots” content=”noindex,nofollow”>

gibi çeşitli kullanımları mevcuttur.

Content-Type

Sitedeki karakter kodlama yapısını belirten meta etiketidir. Bu kod yapısı sayesinde Türkçe karakterlerin düzgün gösterimi sağlanmaktadır.

<meta http-equiv=”Content-Type” content=”text/html;charset=iso-8859”>

Kanonik URL

Kanonik URL, sayfalara ait url yapılarının normalleştirilmesi, tek düzene getirilmesi için uygulanan bir kodlama yapısıdır. Bir link yapısı, çeşitli sorgu ve öğeleri içerisinde barındırarak farklı şekillerde de ulaşılabilmektedir. Aynı içeriğe ait, bu oluşan farklı URL yapıları normalleştirilmezse kopya içerik olarak algılanabilmektedir. Yani aynı içeriğe ait farklı link yapıları aslını referans göstermelidir. Bu referans gösterme işlemi de kanonik url kodlaması sayesinde yapılmaktadır.

Kanonik URL yeni web teknolojisi kodlaması olduğu için, sitelere ait tüm sayfalarda kullanılması avantaj sağlamaktadır. Bazı web tarayıcıları ziyaret eidlen sayfalara ilişkin kanonik URL kullanımını adres çubuğunda göstermektedir.

Harfleri Küçültme:

HTTP://www.Example.com/→ http://www.example.com/

Slash Ekleme:

Dizinler bir eğik çizgi ile gösterilir URL’ler dahil edilmelidir.

Örnek: http://www.exampla.com ⇒ http://www.example.com/

Anasayfa Linkini Kaldırmak:

http://www.example.com/default.asp ⇨ http://www.example.com/

http://www.example.com/a/index.html ➞ http://www.example.com/a/

URL Parçasını Çıkarma:

URL’nin parçası bileşeni genellikle kaldırır. Örnek:

http://www.example.com/bar.html#sayfabasi → http://www.exampla.com/bar.html

Varsayılan Bağlantı Noktasını Çıkarma:

Varsayılan bağlantı noktası ”http” düzenli) (port 80 (veya kadar) bir URL eki kaldırılabilir. Örnek:

http://www.example.com:80/bar.html → http://www.example.com/bar.html

Dizinler için Linkteki Noktaları Kaldırma

http://www.eaxmple.com/../a/b/../c/./d.html →http://www.example.com/a/c/d.html

Etki Alanını Kaldırmak:

Bazı siteler Google web site yönetici araçlarının sağlamış olduğu özellikten faydalanarak etki alanını kısaltmak isteyebilir. Etki alanını kısaltma;

http://www.example.com/ → http://example.com/

Linkteki Değişkenleri Sıralama:

http://www.example.com/display=lang=en&article=fred

Http://www.example.com/display?article=fred&lang=en

Keyfi Kullanılan QueryStrting Değişkenleri Çıkarma:

Etkin sayfası QueryString görünmesini bazı değişkenler bekleyebiliriz, tüm beklenmedik değişkenler çıkarılmalıdır. Örnek:

http://www.example.com/display=id123&fakefoo=fakebar → http://www.example.com/display=id=123

Soru İşareti Çıkarma:

”?” Boş yere kullanılmış olan soru işaretleri linkten çıkarılır. Örnek:

http://www.example.com/display= → http://www.example.com/display

Ip Silme:

Ip adreslerin domain ile aynı olduğu kontrol edilerek değiştirilir.. Örnek: http://208.77.188.166/→ http://wwwexample.com/

Resimler

Sitelerde kullanılan resimler içeriğin daha akılda kalıcı ve kolay anlaşılır olması için gerekli elemanlardır. Resimler ile içerik kısa sürede anlatılabilir ve daha dikkat çekici olması sebebiyle ziyaretçiler kolaylıkla resimler aracılığıyla yönlendirilebilir. Kullanılan resimlerin sayıca fazla olması, sitede gerçekleşen sorgu sayısını ve resimlerin boyutuna bağlı olarak sitenin KB cinsinden büyüklüğünü etkilediği için site hızı üzerinde doğrudan etkisi olur.Bu sebeple resimler mümkün olduğunca az sayıda kullanılmalıdır.

Css Sprite Tekniği

Css sprite tekniği, XHTML kaynaklı resimlerin birleştirilerek tek bir resim olmasını ve css kaynağına taşınarak hızlı bir şekilde gösterilmesini esas alır. Bu şekilde he kaynak kod büyük ölçüde azalmış olur hem de onlarca resim 1 resim şeklinde çağırıldığı için sorgu sayısı azalmış olur. Bu sebeple hem hız hem de SEO’da katkı sağlar.

Resim Açıklamaları

Daha önce alt tag kelimesini açıllamak üzere özet olarak anlatmıştık. Resim açıklamaları Google’ın resimleri okuyabilmeleri için resim kodlarına ilave edilen açıklama etiketidir. Alternatif metin olarak da geçen bu etiketler sayesinde, siteniz hemen normal arama sonuçları hem de görsel arama sonuçları için optimize edilmektedir.

Resim aramalarında, üst sıralarda bulunmak için resimler için de SEO’yu dikkate almalıyız. Alt etiketi, Google gözünde resimlerin yorumlanması demektir. Bu aynı zamanda sayfa içi optimizasyonda da bir bütünlük oluşturmaktadır. Dolayısıyla SEO’da olmazsa olmazlardandır. Resim alt etiketlerini, resim olmayan linkler için kullanmak, filtreye girmenize yol açabilir. Alt etiketlerini sadece sitenizde görüntülenen HTMl kaynaklı resimler için kullanmanız gereklidir. Aynı zamanda alt etiketlerine, birden oluşturacağı için filtreye girmenize sebep olabilir. Yapmanız gereken en iyi alt açıklama metni, resimde gördüklerinizi cümle olarak yazmaktır. Google’un gözü olsaydı resimde ne görecekti, bunu alt etiketinde açıklamanız gerekir. Google’a ne kadar dürüst olursanız o da size o kadar cömert davranır.

Eğer resme bir link verilmişse, link verilen sayfadaki bilgiler ile resimde kullanılan açıklama metni de uyumlu olmalıdır. Bu da alt açıklamasının doğallığını belirtmektedir. Aynı zamanda alt etiketlerinde anahtar kelimelerinizin de bulunması gerekmektedir. Dolayısıyla anahtar kelimenizle ilişkili resimleri de doğru alt etiketleriyle bulundurmak faydalı olacaktır.

Resim Boyutlandırmaları

Sitelerde kullanılacak resimler genellikle orjinal boyutunda kullanılmazlar. 400×400 pixellik bir resim 100×100 pixellik bir alanda küçültülerek kullanılır. Ancak resmin gerçek kaynağı 400×400 pixellik bir resimdir. Dolayıssıyla kullanılması gereken yerde daha büyük bir boyutlu resim olmuş olur. bu sebeple, Resimleri, kullanacağımız gerçek alanın ölçülerine göre boyutlandırarak kullanmakta fayda vardır. Bu sayede resmin kb olarak büyüklüğü de azalarak sitenin toplam yüklenme süresini de azaltacaktır.

Resimlerin orjinal boyutlarında kullanılması hem doğallık ilkesi gereği önemlidir, hem de sitenizin hızını optimize etmek için gereklidir. Resimlerin gerçek boyutu dikkate alınmaksızın, site üzerinde görüntülendiği boyutu genişlik ve yükseklik ölçüsü olarak belirtmek gerekmektedir. Eğer kodlamada resim boyut etiketleri bulunmuyorsa, tarayıcılar öncelikle resmi tarayıcının tam ekranı büyüklüğünde açar daha sonra orjinal boyutunda küçültür. Ancak günümüz teknolojileri sayesinde bu işlem saniyeden daha az bir sürede gerçekleştiği için alaşılamamaktadır. Sitenizdeki resimlerin genişlik ve yükseklik ölçülerini kodlamada belirtmek, tarayıcıların resimlerin boyutlarını daha hızlı okuyarak, hızlı yüklenmesini ve görüntülenmesini sağlayacaktır. Resim boyut etiketleri height=yükseklik ölçüsü ve width=genişlik ölçüsü olarak belirtilmektedir. Örnek bir kullanım: height=”60” width=”468

Bu gönderiyi paylaş

Bir cevap yazın