Adwords İle E-Ticarette Başarılı Olmak İçin 10 İpucu

E-Ticaret Siteleri İçin Seo Taktikleri

Adwords İle E-Ticarette Başarılı Olmak İçin 10 İpucu

E-Ticaret Siteleri İçin Seo Taktikleri

  1. İlk aşamada en az günlük 1000 ziyaretçi hedefleyin, kelime başına ödeyeceğiniz miktar ve günlük bütçeyi buna göre ayarlayın.
  2. Ucuz diye alakasız kelimelerde reklam vermeyin. Yarar sağlamaktan çok zarara neden olabilir.
  3. Her gün daha kaliteli kelimeleri hedefleyin ve ziyaretçi sayınızı düşürün. Kaliteli kelimeleri hedeflediğinizde ziyaretçi sayınız düşecek ama müşteri sayınız artacaktır.
  4. Eğer bir kampanya yapıyorsanız bunu mutlaka Google Adwords ile duyurun ve görsel reklamlar vermeye çalışın. Görsel kampanya reklamları insanların daha çok ilgisini çeker.
  5. Görsel reklamlar marka bilinirliğinizi arttırmaktadır ve göz aşinalığı sağlamaktadır. İşler yolundaysa görsel reklamlar vermek biraz pahalıya patlasa da zamanla faydasını görme olasılığınız çok fazladır.
  6. E-ticaret siteniz varsa ilk önce arama motoru optimizasyonuna (SEO) daha sonra arama motoru reklamcılığına (SEM) yönelin.
  7. Yeni satışa çıkan ürünleriniz varsa mutlaka o ürünlerin satışını hedefleyip Adwords reklam verin. Yeni oluşturulan sayfalara ziyaretçi çekmek yararınıza olacaktır.
  8. Mutlaka negatif anahtar kelimeler belirleyin. Bu şekilde alakasız içerikli sayfalarda reklamınız gözükmemiş olur.
  9. Reklamınızın yayınlanmasını istemediğiniz siteler varsa site ve kategori hariç tutma aracını (https://adwords.google.com.tr/select/ContentExclusionStart) kullanın.
  10. Adwords’te reklam vermek tecrübe ve bilgi isteyen bir iştir. Herkes Google Adwords’ten anladığını söyler çünkü para harcamak kolaydır. Firma bünyenizde mutlaka sertifikalı Google Adwords Uzmanı bulundurun.

E-Ticaret Sitelerinde Başarıya Giden Yol

E-Ticaret son beş yılın en hızlı büyüyen platformu. İş yoğunluğu ve zamanla yarışan, vakti olmayan kişiler alışveriş ihtiyaçlarının büyük bir bölümünü internetten sipariş vererek gerçekleştirmektedirler.E-Ticaret Siteleri İçin Seo Taktikleri konu

Hızla büyüyen bu pasta, internette binlerce e-ticaret sitesinin açılmasına sebep oldu, peki bu kadar çok alışveriş sitesi varken nasıl kaliteli ve başarılı olabilirsiniz?

Kullanıcıya Hitap Eden Özellikler

Sade ve anlaşılır menüler ve kategoriler sunun.

  • Ürün resimleri ve özelliklerini mutlaka ekleyin.
  • Ürünlerinizle ilgili sık sık fiyat indirimleri ve kampanyalar düzenleyin.
  • Daha önce alışveriş yapan kullanıcılarınızı unutmayın, kendinizi mail veya sms’lerle hatırlatın.
  • Ürün karşılaştırma, fiyat karşılaştırma, ürün inceleme gibi özellikler sunun.
  • Satın aldıkları ürünleri sorunsuz ve zamanında ulaştırın.
  • Ziyaretçilerden gelen talep, istek, şikayet maillerini yanıtsız bırakmayın.

Yukarıdaki maddeler bilinçli e-ticaret kullanıcılarının beklediği genel özelliklerdir, bu liste çoğaltılabilir.

Arama Motorlarına Hitap Eden Özellikler

  •  Hazır sistem e-ticaret paketleri yerine kendinize özgü SEO uyumlu yazılım ve tasarıma sahip olun.
  • Sitenizin sayfa (URL) yapıları SEO uyumlu olmalıdır.
  • Ürün ve kategori açıklamaları (meta kodları) sade ve anlaşılır olmalı.
  • Kullanıcılara ürün hakkında yorum yapabilme özelliği sunulmalı.
  • Kullanıcılara ürün değerlendirme veya puanlandırma imkanı sunulmalı.
  • Siteniz W3C standartlarında kodlanmalıdır.
  • Sitenizi ürün karşılaştırma ve fiyat karşılaştırma sitelerine mutlaka ekleyin.
  • Sosyal medyayı (facebook, twitter vb.) kullanarak ürünlerinizi sergileyin.
  • Sitenizde kullanıcılarınıza yorum yapma, puan verme gibi faaliyetlerde bulunmasını sağlayın.
  • Sitenizde ürünlerle yada markalarla ilgili kısa anketler oluşturup, katılım sağlayın.
  • Backlink inşaasında, ana kategori ve ürün sayfalarına ağırlık verin.
  • Sitenizin trafiği ile backlink oranını aynı seviyede yükseltin.

E-ticaret siteleri, text (metin) içerikli sitelere göre SEO çalışması açısından daha kapsamlı ve zaman alan bir süreç istemektedir. Google’ın yeni Caffeine Algoritmasında, sürekli faaliyette olan, aktiviteler düzenleyen, kullanıcılar tarafından sitenin özellikleri kullanılan bir platform yaratmak gerekiyor.

Yukarıda sıraladığım maddeleri uyguladığınızda başarı mutlaka zamanla gelecektir.

E-Ticaret Siteleri İçin Site İçi Seo Taktikleri

E-ticaret siteleri günümüzde giderek artan talep arzı da beraberinde arttırmakta ve Türk e-ticaret sitelerinin sayısında hızla büyüme yaşanmaktadır. Ancak e-ticaret sitelerinde satılan ürünler tedarikçiler üzerinden sağlanan ve her sitede aynı şekilde satışa sunulan ürünlerdir. Bu sebeple bir markaya ait herhangi bir ürünü birçok e-ticaret sitesinde görebilmekteyiz. E-ticaret sitelerinin hizmet ve gelişim konusundaki zamanla yarışları sebebiyle bu benzer ürünlerle ilgili özgün çalışmalar gerçekleştirememektedir. Bu sebeple ürün tedarikçisi tarafından belirlenen bir ürün içeriği tüm e-ticaret sitelerinde aynen yer almaktadır. Bu durum sebebiyle;

  • Ürün Görseli.
  • Ürün Başlığı
  • Ürün Açıklamaları

Gibi özellikler aynı olmakta veya büyük oranda benzer olmaktadır. Bu sebeple e-ticaret siteleri SEO kalitesi olarak daima belirli bir çizgide seyretmekte, sadece site dışı yoğun SEO çalışması yapan firmalar kazanmaktadır. Ancak bunun yerine ürün sayfalarına ilişkin çeşitli özgünleştirme çalışmaları gerçekleştirilirse siteler ilgili ürün arama sonuç sayfalarında açık ara önde listelenebilecektir.

Şimdi e-ticaret siteleri için yeni eklenen ürünlerde nelere dikkat edilerek düzenleme yapılması gerekir bu konuları anlatacağım.

Ürün Görseli

Ürün sayfaları için kullanılması gereken resimler, ürün sayfasında görüntülenecek boyuta göre orantılanarak sunucuya yüklenmeli, yükseklik ve genişlik ölçüsü kodları kullanılarak orjinal olmayan ölçülere getirilmelidir.

Resim isimleri ürün isminden oluşmalı, öz ve açık ifadeler kullanılarak orjinal olmayan ölçülere getirilmelidir.

Örneğin: Meden isimli bir ürün görseli için

Meden.jpg şeklinde bir ürün ismi tercih edilmelidir. Ürün isminde kullanıcı odaklı arama verileri dikkate alınarak seçim yapılmalıdır. Bu aramaları Google Adwords Keywords Tool yardımıyla analiz edebilirsiniz.

Eğer kullanılan görsellere link veriliyorsa, mutlaka title etiketi kullanılmalı ve resim başlığında tam ürün adı geçmelidir.

Kullanılan tüm resimlerde mutlaka alt etiketi bulunmalı, bu etiket yardımıyla ürün resmi hakkında bilgiler Google’a sunulabilmektedir. Resim alt etiketleri yine ürün başlığı veya ürün ismi kullanılarak oluşturulabilir.

Tedarikçiler aracılığıyla alınan resimler, boyut olarak fazla kapasitede olabilmekte, bu sebeple ürün sayfalarının boyutlarını arttırarak açılmasını geciktirebilmektedir. Dolayısıyla ürün resimlerinin sunucuya gönderilmeden önce kalitesi bozulmadan dosya boyutunun optimize edilmesi gerekmektedir. Bunun için www.smushit.com adresinden topluca veya tek tek resimleri optimize edebilirisiniz.

Sitede kullanılan tüm resimler sitenin kendi sunucusunda bulunmalıdır. Bu şekilde, ürüne ilişkin görsel aramlarda da üst sıralara çıkarak ziyaretçi sayısını ve müşteri sayısını arttırabilirsiniz. Ayn zamanda farklı e-ticaret sitelerine ait sunuculardan çekilen resimlerin kullanılması, Google nezdinde ürün resmi konusunda başka sitelerden kopya çekildiğini ve aslında bu konuda resmi çekilen sitelerin daha nitelikli olduğu düşüncesini uyandırmaktadır.

 

Bu gönderiyi paylaş

Bir cevap yazın