Domain Odaklı SEO

Domain Odaklı SEO

Domain Odaklı SEO

Domain Bazlı SEO

Domain Odaklı SEO Bazlı SEOSite ismi yani domainler doğrudan sitenin SEO’suna etki eden bir kriterdir. Domainin anahtar kelime ve oluşturulacak içerik ile uyumu şarttır. Yeni kaydedilecek bir domainde hedef anahtar kelimenizi barındırması gereklidir. Bu sayede SEO açısından bir adım önde başlanır. Bunun dışında domainde yer alan anahtar kelime domainin başlarında yer almalıdır. Çünkü domainin telaffuz sırası gereği önce anahtar kelime kullanılmalıdır. Örneğin SEO ile ilgili bir domain için medenseo.com gibi bir isim yerine seomeden.com gibi bir isim tercih edilmelidir. Bunun sebebi Google botlarının insan zekasını taklit etmesinden kaynaklanmaktadır. İnsanların metinleri soldan sağa ve yukarıdan aşağıya okumasını taklit eden Google botları bu düzen içerisinde önce rastlayacağı kelimelere önem vermektedir.

Anahtar Kelime Uygunluğu

Kullanılıcak domain anahtar kelime ile tam uyumlu olmak zorundadır. Anahtar kelimeyi kısmen barındıran veya gereksiz anahtar kelimeleri barındıran domainlerin SEO etkisi minimuma düşecektir. Örneğin SEO optimizasyon kelimelerini barındıran bir domain seçilirken exoticshorthair.com.tr şeklinde bir domain seçilirse exotic veya shorthair anahtar kelimelerinden biri gözardı edilerek önemi azaltılmış olur.

UZUNLUK

Seo açısından doğrudan elde edilen ziyaretler oldukça önemlidir. Doğrudan ziyaretler, sitenin bir marka olduğunun göstergesidir. Marka olmak için sadece içerik veya site arayüzü yeterli değildir. Marka olmak için domain büyük bir etkendir. Domainin akılda kalıcı olması doğrudan girişleri arttırmaktadır. Dolayısıyla domain ne kadar kısa ve öz olursa o kadar akılda kalır ve kullanıcılara kolaylık sunduğu için SEO açısından değeri artar. Bu sebeple seçilecek domainler anahtar kelimeyi barındırırken aynı zamanda minimum sayıda karakter kullanılmalıdır.

Aynı zamanda uzunluğun dışında önemli bir kriter de, domain kelime sayısıdır. Domainde kullanılan kelime sayısının 3 kelimeyi geçmemesi önerilir. Peki Google domaindeki kelime sayısını nasıl anlar? Örneğin futboloyunlari gibi bir domaine sahipseniz, Google kelime haznesine göre uygun bölümlendirmeyi yaparak kelime sayısını çıkarabilir. Aynı zamanda başlıkta kullanacağınız kelime sayısı ve uyumu da bunu gösterir. Örneğin sayfa başlığında ”Futbol Oyunları” yazısını kullanırsanız domain ile tam uyumlu 2 kelime olmasından domainin 2 kelimeden oluştuğunu anlayabilecektir. Dolayısıyla uzunluk bakımından fazla olmamasına rağmen ikiden fazla kelimenin kullanılması da domain değerinin düşmesine neden olmaktadır.

UZANTI

UZANTILARDomain uzantıları, domain isimlerini zenginleştirmek için üretilmekte ve her bir uzantı farklı bir anlam ifade etmektedir. Domain uzantıları ilk olarak faaliyet alanlarına göre siteleri gruplandırmak üzere kullanılmaya başlanmış ancak denetim zorluğu ve sitelerin hızla büyümesi sebebiyle bu maçların dışına çıkarak sadece birer sembol haline gelmiştir.

Başlıca bilinen ve kullanılan domain uzantıları şu şekildedir.

com: Ticari kuruluşlar.

net: İnternet ve ağ çalışma alanı olan kuruluşlar.

org: Dernek ve Organizasyonlar için.

gov: Devlet kuruluşları.

edu: Eğitim kuruluşları.

mil: Askeri kuruluşlar.

ac: Akademik kuruluşlar.

.tr uzantılı domain adları Türkiye Cumhuriyetini temsilen kullanılmakta ve ODTÜ tarafından dağıtılmaktadır. .com.tr domain uzantıları isim soyisim olarak TC Numarasıyla alınabilirken, diğer .com.tr domainler için şirket olmak veya marka tescili yaptırmak gerekmektedir.

Domain uzantıları SEO açısından kısmi düzeyde etkili olmaktadır. Com, net ve org gibi temel uzantılar uygulamada farklılık oluşturmazken, bir ülkeyi temsil eden domain uzantıları SEO açısından önem arz etmektedir. Örneğin .ca Kanada veya .in Hindistan ülkesini temsil eden uzantılar olduğu için sitenin hedef kitlesi de ülke olarak sapmakta ve Türkiye kaynaklı SEO çalışmaları için istenilen performansı verememektedir. Gen. tr ve com.tr gibi tr uzantılı domainler coğrafi etki alanı olarak Türkiye olduğu için yerel SEO aramalarında da öncelik kazanmaktadır.

 YAŞ

Anahtar Kelime UygunluğuSitenin yaşı, sektördeki deneyimi ve bilgisi olarak nitelendirildiği için SEO açısından itibar gören bir unsurdur. Sitelerin web dünyasındaki varoluş süresi Google güvenini belirlemekte ve bu süre arttıkça sitenin SEO kalitesi de artmaktadır. Sitelerin yaşı, Google arşivine kayıt ve domain kayıt tarihi olarak 2 şekilde değerlendirilir. İki kriterde dikkate alınmasına rağmen Google arşivine kayıt sitenin web dünyasına açıldığı tarihi belirttiği için sitenin deneyimi konusunda daha belirleyici olmaktadır. Ancak who is bilgilerine göre de domain kayıt tarihi bu projenin düşünce aşamasını belirttiği için bir değer taşımaktadır. Bu sebeple web dünyasında, yaşlı domainlerin kaydı veya satışı popüler olan konulardan biridir. Yaşlı domainler alarak sektöre avantajlı giriş yapacağını düşünen Webmaster’lar, Google’ın site sahibinin değişmesi konusundaki değerlendirmesini bilmediklerinden bu durumu dikkate almamaktadırlar. Sitenin el değiştirme sebebiyle sitenin yaşı sıfırlanmaz ancak kalite puanında düşüş olacağı kanısını taşımaktayım.

Sadece sitenin yaşı değil, backlink veren sitelerin yaşının da yüksek olması avantaj sağlar. Değerlendirmelere göre, son zamanlarda açılan sitelerin çoğu spam siteleri oluşturuyor. Domain yaşı yüksek olan web siteleri, uzun zamandır düzenli hizmet verdiği için arama motorları tarafından güvenilir oluyor ve her zaman üst sıralardaki yerini koruyor.

Tescil Süresi

Sitenizin geçmişi kadar önemli bir diğer konu da sitenin geleceğidir. Tescil süresi uzun olan siteler sektörde daha kalıcı bir yere sahip, gelecek planları kuran, uzun yıllar hizmet vermeye odaklı siteler olarak görülmektedirler. Bu sebeple, domain kayıtlarının minimum 3 yıl olarak belirlenmesi, Google açısından projeye uzun süreli bakışınızın göstergesi olmaktadır. Tabi ki tescil süresi 3 yıldan fazla oldukça bu konuda güven de artmakta ve sıralama sonuçlarına etki etmektedir. Her yıl bitmeye yakın domain süresini uzatmaktansa, toplu olarak 3-4 yıl domain süresini uzatmak çok daha faydalı olacaktır.

Who is Bilgileri

Who is bilgileri site ismi ve hostingi hakkında temel bilgileri içeren site kimliğidir. Who is bilgilerinin domain servis sağlayıcılarının özelliğine bağlı olarak gizlenebilmesi özelliği bulunmaktadır. Bu şekilde isim, soyisim, adres, telefon gibi domain sahibine ait bilgiler gizlenebilmektedir. Ancak SEO açısından bu bilgilerin gizlenmesi doğru değildir. Çünkü bilgilerin görüntülenmesi sitenin dürüstlüğü ve şeffaflığı açısından önemli bir kriterdir. Yani yalan dolan iş yapmayacağımızın bir göstergesidir. Tabi yalan dolan who is bilgileri oluşturabilirsiniz, o da ayrı bir konu :).

Who is sorgulamaları aşağıdaki gibi bilgileri içerir:

  • Domainin kayıtlı olup olmadığı.
  • Domainin kayıt, bitiş ve son uzatma tarihi.
  • Sunucu adresleri.
  • Sitenin IP adresi.
  • Domain kaydı yapan firma.
  • Hostingin bulunduğu ülke Domain sahibinin isim, soyisim bilgisi.
  • Domain sahibinin adres ve telefon bilgileri.

Gibi domaine ve sunucuya ait temel bilgileri içermektedir.

Google sitenin yaşını ve tescil süresini who is bilgilerinden okuyabilmektedir. Aynı zamanda bazı dizin ve arama motorları da, who is sorgularında yer alan site ve şahıs bilgilerini kullanabilmektedir.

Who is sorgulamaları için pek çok adres bulunmaktadır. Bunlardan bir tanesi whois.com.trdir. Örnek bir sorgulamaya ait sonuçlar aşağıdaki gibidir.

Bu gönderiyi paylaş

Bir cevap yazın