Dijital Pazarlamada Paranızı Boşa Harcamanın 3 Yolu

Dijital Pazarlamada Paranızı Boşa Harcamanın 3 Yolu

Paramı Nasıl Boşa Harcayabilirim?

Günlük hayatımızda internet ve teknolojilerinin gelişmesiyle birlikte dijital pazarlama stratejilerinde de gelişmeler yaşanmıştır. Bu gelişmeler outbound marketing ve inbound marketing başlıkları altında toplanabilir. Eğer siz dijital pazarlama yönteminizi inbound marketing olarak belirlerseniz pazarlama bütçenizin büyük bir kısmı cebinizde kalacaktır.

Paramı Nasıl Boşa Harcayabilirim?

Paramı Nasıl Boşa Harcayabilirim?

Zira outbound marketin geleneksel bir pazarlama türü olup reklam vermeye odaklanır. İşte bu noktada paranızı boşa harcamış olursunuz. Şimdi Dijital Pazarlamada Paranızı Boşa Harcamanın 3 Yolu Konusundan bahsedelim.

Büyük Reklam Bütçeleri Ayırmak

Evet, belki de dijital pazarlamada paranızı boşa harcamanın en büyük faktörü büyük reklam bütçeleridir. Reklam bütçeleri hala oldukça büyük harcama kalemleri arasında yer almaktadır. Ancak müşteriler artık dijital ortamlarda reklamlardan sıkılmış durumdalar ve bu tarz bir yöntemler müşterilerin reklam engelleyici programlar kullanmasına neden olmaktadır.

Büyük Reklam Bütçeleri Ayırmak

Büyük Reklam Bütçeleri Ayırmak

Televizyonlarda, mobil oyunlarda, internet üzerinde reklam yayınlamak outbound marketing yöntemine girmektedir ve oldukça geleneksel bir yöntemdir. Bu yöntem hala etkili olsa ve yoğunlukla kullanılsa da paranızı boşa harcayacağınız yöntemlerden biridir.

Müşterilere E postalar Göndermek

Dijital pazarlamada paranızı boşa harcamanıza neden olacak bir diğer uygulama ise müşterilere e postalar göndermek. Bu yöntem hala kullanılıyor ancak pek de verimli bir yöntem değildir. Çünkü e postalar ya diğer kutusuna düşer ya da müşterilerin diğer e postaları arasında kaybolup gider. Yani kısaca e posta göndermek müşterilerin dikkatini çekmede oldukça zayıftır.

Telepazarlama

Bu yöntem ise oldukça demode bir pazarlama yöntemidir ve belki de dijital pazarlamada paranızı boşa harcadığınız en verimsiz yöntemdir. İnsanlar gündelik hayatlarında oldukça meşguldür ve tele pazarlama yöntemi ile karşı karşıya kaldıklarında daha onuncu saniyede ya telefonu kapatırlar veya ilgilenmediklerini söylerler. Bu yöntemin kullanımı azalmış olsa da reklamın iyisi kötüsü olmaz mantığıyla yaklaşan bazı firmalar kullanmaktadır.

Telepazarlama

Telepazarlama

Evet, kısaca dijital pazarlamada paranızı boşa harcayacağınız 3 yöntemden bahsettik. Bu yöntemler outbound marketin yani geleneksel ve eski tip pazarlama yöntemidir. Buradaki ana mesele müşteriye gidilmesidir. Inbound marketing yani yeni nesil pazarlama yönteminde ise müşteriyi size getirecek yöntemler üzerinde durulur. Bu yöntemde ki en etkili unsur ise içeriklerin üretilmesi ve müşteriyi memnun edecek, dikkat çekecek ufak ücretsiz kullanımlar sunulması esastır.

Bu gönderiyi paylaş

Bir cevap yazın