Backlink Nedir?

Backlink Nedir? MEDEN

Backlink Nedir?

Backlink?

Backlink Nedir? MEDEN Bilgi TeknolojileriBacklink, yayında olan herhangi bir siteden verilen link veya bağlantı demektir. Backlink SEO’daki en önemli faktördür. Sitenin popülerliğini, otoriterliğini ve kalitesini göstermektedir. Backlink sayısının fazla olması kadar niteliği ve çeşitliliği de oldukça önemlidir. Etkili backlink alımları ile siteler kısa sürelerde zirvelere ulaşabilmektedir. Ancak hatalı backlink alımları, siteleri telafisi zor filtrelere sokabilir. Bu sebeple backlink alırken bu bölümde anlatılan konulara dikkat ederek, niteliğini ve etkisini arttırır ve risksiz bir SEO çalışması uygulamış olursunuz.

Backlink Uygulama Sırası

Özellikle yeni siteler için backlinklerin uygulama sırası çok önemlidir. Öncelikle doğrudan link alımı yapılırsa sitenin filtreye girme olasılığı yüksektir. Özellikle yeni siteler için öncelikle tanıtım yazıları üzerinden link alımı yapılmalıdır. Benzer veya genel içerikli forum ve bloglardan çok sayıda tanıtım yazısı alınmalı ve anahtar kelimelere göre uygun link verilmelidir. Anahtar kelimelerinizde de çeşitlilik yaparak farklı kelimelere de ara sıra link vermeye çalışın. Tanıtım yazısı aldıkça etkisini daha fazla gösterecektir. Tanıtım yazıları aynı zamanda sitenin temelinin sağlam olmasını sağlar ve bundan sonra yapılacak latalı çalışmalar sonucu filtreye girme olasılığı oldukça azalır.

Tanıtım yazıları ile sitenin temelini sağlamlaştırdıktan sonra sosyal medya ve sosyal imleme çalışmaları ile yavaş yavaş link alımlarına başlanmalıdır. Bu alımlarda acele etmemeli, aynı zamanda belirli aralıklarla alımlara mola verilmelidir. Çok kısa sürede tüm linkleri almaktansa, uzun süreli ve istikrarlı link alımları etkisini daha uzun süreli gösterecektir.

REL MİKRO FORMATLARI

Mikro-formatlar, linklerin arama motorları tarafından semantik bir yapıda algılanabilmesi ve linkler arasındaki ilişkinin gerçek hayata göre değerlendirilmesi, bu linklere bir anlam ve duygusallık yüklemektedir. microformats.org sitesindeki açıklamaya göre, ”Mikro-formatlar, Web sayfalarında kişileri, olayları, etiketleri vb. özellikleri simgeleyen küçük HTML parçacıklarıdır”

Mikro-formatlar çeşitli yapı ve özellikleri sebebiyle linklere anlam yüklemeyi sağlar. Arama motorları tarafından yorumlanan bu anlamlar da SEO açısından değerlendirilmekte ve etkisini değiştirmektedir.

SEO açısından en belirleyici özelliğe sahip 2 tür mikro-format bulunmaktadır. Bunlar;

rel-nofollow

XFN

Rel-nofollow: Daha önce de nofollow kelimesini açıklayarak anlatmıştık. Pagerank algoritmasını etkileyen link yapısıdır. Linklere eklenen rel-no-follow mikro-formatı sayesinde, link verilen site sizin sitenizin pagerank değerinden istifade edemeyecektir. Ancak SEO açısından etkisinde bir problem olmayacaktır. Dolayısıyla kalitesine kefil olmayacağınız, sizin kontrolünüz dışında eklenen linklere rel-nofollow mikro-formatını vermelisiniz. Özellikle yorum alanları için kullanılması tavsiye edilir.

XFN mikro-formatı oldukça geniş kapsamlıdır. Link verilen site ile alan site arasındaki anlamı ifade eder.

XFN mikro-formatı için kullanılabilecek özellikler ve anlamları aşağıdaki gibidir.

Kişisel

me (ben): Bize ait olan başka bir siteye verilecek link için kullanılmaktadır.

Arkadaşlık

contact (iletişim): Sahibiyle iletişim kurabileceğiniz bir siteye vereceğiniz link için kullanılır. acquaintance (tanıdık): Daha önce tanışmışlığınız ve konuşmuşluğunuz olan kişi için kullanılır.

friend (arkadaş): Arkadaşınız olan bir kişi için kullanılır.

Fiziksel

met (yüz yüze): Yüz yüze görüştüğünüz bir kişi için kullanılır.

Mesleki

co-worker (iş arkadaşı): Aynı şirkette çalıştığınız veya iş yaptığınız kişi için kullanılır.

colleague (meslektaş): Aynı meslek grubuna dahil olduğumuz kişi.

Coğrafi

co-resident (aynı çatı altında): Aynı yerde bulunduğumuz kişi.

neighbor (komşu): Yakın çevremizde bulunan bir kişi.

Aile

child (çocuk): Çoğunuz için kullanılır.

parent (ebeveyn): Çocuğun ebeveyni.

sibling (kardeş) : Kardeş için kullanılır.

spouse (eş): Evli olduğunuz kişi.

kin (akraba): Aynı soydan olan, akraba olan kişi.

Romantik

muse (ilam verici): İlham alınan kişi.

crush: Aşık, tutkulu olunan kişi.

date: Flört edilen veya çıkılan kişi.

sweetheart: Sevgili için kullanılır.

Backlink Sayısı

Backlink sayısı, sitenin site dışı SEO kalitesini belirleyici en dikkat edilen kriterlerden birisidir. Backlink sayısı daha çok Yahoo üzerinden kontrol edilir. Bunun sebebi Yahoo, hem dofollow hem de nofollow yapısına sahip backlinkleri saymaktadır. Bu da sitenin toplam backlink sayısını gösterir. Rakipler bu rakamlar üzerinden kıyaslanarak SEo kalitesi hesap edilmeye çalışılsa da, backlink sayısı kadar backlinkin kalitesi de büyük önem taşımaktadır. Nitelikli backlinkler ile daha az sayıda backlinke sahip olarak daha üst sıralar ulaşabilirsiniz.

Backlink sayısı fazla sitelerden link almanın da SEO açısından avantajı bulunmaktadır. Çünkü SEO açısından kaliteli bir konuma ulaşmış site size kefil olmuş demektir. Bu aslında linkwheel tekniğinin doğmasına sebep olan düşüncedir.

BACKLİNK ÇEŞİTLİLİĞİ

Site ici SEO’da olduğu gibi site dışı SEO çalışmalarında da doğal bir yapıya kavuşmak için çeşitlilik sağlamak gerekir. Bu sebeple backlink çalışmalarınızda birçok faktör açısından çeşitlilik oluşturmaya çalışınız. Bu SEo’nun daha risksiz ve uzun ömürlü olmasını sağlayacaktır.

Backlink alımında link yapısı ve backlink alınan sayfanın yapısı itibariyle çeşitlilik sağlanabilmektedir. Anchor text konusunda anlatılan anchor text çeşitliliğini de link yapısına dahil edebiliriz. Daha önceki konularda anlattığımız Google Bomb filtresinin oluşmasındaki en büyük neden tek düzen backlink yapısıdır.

Anchor Text Nedir?

Anchor text, link verilen metinlerdir. Bir siteye hangi kelime üzerinden link verilmişse, o kelime anchor text olarak ifade edilir. Aynı zamanda anchor textin kullanımı SEO açısından büyük önem ifade eder. Anahtar kelimelerden ve onların türevlerinden link almak önemlidir. Bu da anchor text çeşitliliği oluşturur. Dolayısıyla anchor text seçimlerinde dikkatli davranılmalıdır. Yanlış kelimeler üzerinden verilen linklerin siteye zararı olur.

Anchor Text Çeşitliliği

Link alımlarında, sürekli tek kelime üzerinden link almak sitenin Bomb filtresine girmesine yol açabilir. SEO kelimesinin yanı sıra SEO nedir, SEO dersleri, SEO danışmanlığı gibi anahtar kelime türevlerinden de link almak gerekir. Anahtar kelime türevleri için Google Adwords Tool veya Google Insights kullanılmalıdır. Backlinklerdeki anchor text oranı önemli kelimelere daha fazla olmak kaydıyla, kelimenin önemi azaldıkça daha az alınacak şekilde gerçekleşmelidir. Ancak bu çeşitliliği sağlamak adına çok farklı sayıda kelimeleri kullanmak gereklidir.

Anchor Text içinde site ismini de kullanmaya özen gösterin. Örneğin bir forumda yaptığınız paylaşımda anahtar kelimenizle link vermek yerine site ismiyle link verin. Bu şekilde kullanılan achor textler, Google tarafından SEO amacı güdülmeden sitenin referans gösterildiğini düşündürür. Bu sebeple bu sitenin faydalı bir paylaşım yapıldığı kanısına varılır. Çünkü site sahibi sitesini her fırsatta SEO yapacak şekilde anahtar kelimesine link vererek ekler, site ile ilişkisi olmayan ve site sahibinden bağımsız olarak siteye link veren kişiler de genellikle site urlsine link verdiği için sitenin yararlı ve topluma hizmet eden bir site olduğunu gösterir. Bu durum da Google’ın gözüne girmek için oldukça etkilidir.

 

Bu gönderiyi paylaş

Bir cevap yazın