Arama Motoru Nedir? Ne İşe Yarar?

Arama Motoru Nedir? Ne İşe Yarar?

Arama Motoru Nedir? Ne İşe Yarar?

SEO’nun Amacı

SEO’nun temel amacı açılımı itibariyle arama motoru optimizasyonu yani arama motorlarında üst sıralarda listelenmektir. Bu amaç da, sitelerde yer alan bilgi, hizmet veya satışların daha fazla ilgili kitleye ulaştırılmasını sağlamaktır.

SEO'nun Amacı

SEO’nun Amacı

SEO, sitelerin doğal yollarla ulaşamayacakları web popülerliğine, doğal görünen yöntemler kullanarak ulaşma sanatıdır. Bu web popülerliği beraberinde Google sıralama artışını da getirmektedir.

Arama Motoru Nedir?

Arama motorları web dünyasının, kullanımı en kolay, kapsamlı ve erişilebilir bilgi aracıları olarak görülebilir. Bilgi aracıları çünkü kendi bünyesinde herhangi bir bilgi barındırmadığı için kaynak vasfı taşımamaktadır. Arama motorları bilgi kaynakları olarak siteler üzerinde aradığımız bilgiye en yakın olanı bulmamızı sağlamaktadır. Arama motorları aradığımız bilgiyle ilişkili sonuçları göstermekle kalmaz, bu konuda bizi çeşitli konularda bilgilendirerek uygun yönlendirmeleri de yapmaktadır. Örneğin, hatalı yazılan aramalar için ”Bunu mu demek istediğiniz?” şeklinde doğru olma ihtimali olan önerilerde bulunur. Eğer Google doğru olma konusunda önerisine güveniyorsa direk olarak doğru kelimeye ait sonuçları göstermektedir.

Arama Motoru Nedir?

Arama Motoru Nedir?

Aranılan kelime ile alakalı, arama yoğunluğu fazla olan diğer kelimeleri de listeleyerek kullanıcıları daha doğru sonuçlara ulaştırmayı hedeflemek üzere önerilerde de bulunmaktadır. Aranılan kelime ile ilgili ingilizce arama önerileri de sunabilmektedir. Aranılan kelime ile ilgili İngilizce arama önerileri de sunabilmektedir. Arama motorları, siteleri bir kalite yapısına göre analiz eder ve bu süzgece göre değerlendirerek siteleri sıraya sokar. SEO ise doğal yolla çok uzun zaman alan bu kalite eşiğini, insan müdahalesi ile geçilmesini sağlamaktadır. SEO, sitelerin üst sıralara çıkması için yapılan site içi ve site dışı çalışmaların bütünü olarak ifade edilebilmektedir. Bu çalışmaların kalitesi ve doğal görünürlüğü, sıralamanın ömrü açısından oldukça gereklidir. Zira üst sıralarda yer almak, yapılan SEO çalışmalarının kalitesine ve yapısına göre etkisi uzun veya kısa süreli olmaktadır. Bu sebeple, kitapta anlatılan tekniklere riayet ederek yapacağınız etik ve doğal tekniklerle sitenizi kalıcı olarak arama motorlarında yükseltebilirsiniz.

SEO Terimleri

SEO terimleri bölümünü kitabın başında bulundurarak, SEO’yu sıfırdan öğrenmeye başlayanlar için daha faydalı olacağı düşüncesindeyim.

SEO Terimleri

SEO Terimleri

Bu yazıda anlatılan açıklamalarla SEO terimlerinin işleyiş mantığı da kısaca anlatılmaktadır.

On Page SEOSayfa bazlı SEO yani site içi SEO çalışmalarıdır. Bir web sitesinin tasarımını, kodlama yapısını, link, resim gibi öğelerin kullanım şekillerini esas alan SEO bölümüdür.

Off Page SEOSite dışı SEO çalışmalarıdır. Harici kaynaklı alınan link, sosyal medya kullanımı gibi site dışında yapılan her türlü tanıtım ve paylaşım çalışmalarını kapsar.

Google CaffeineGoogle belirli sık periyotlarla algoritmalarında düzenlemelere gider. Bazı zamanlarda ise bu düzenlemeler kapsamlı olabilmektedir. Kapsamlı düzenlemeler sonucunda oluşan yeni algoritmik değişiklik Google tarafından isimlendirilmektedir. Caffeine ise Google’ın bilinen son algoritmasıdır.

PagerankGoogle’ın caffeine algoritmasıyla birlikte etkisini minimuma düşürdüğü bir puanlama biçimidir. Sitelerin link giriş ve çıkışlarına göre düzenlenen derecelendirmedir. Google sıralaması açısından bir etkisi bulunmayan pagerank sistemi son gelişmeler ile birlikte önemini yitirmiştir.

TrustrankGoogle’ın çalışma şekli ve değerlendirmeleri tam olarak bilinemeyen ikinci bir puanlama sistemidir. SEO’ya doğrudan etkisi olan Trustrank, sitelerin doğal yapıya uygun yaptıkları tüm çalışmalar için verilen bir değerdir. Pagerank sistemine göre kullanıcı tarafından müdahalesi kısıtlıdır.

WebmasterSite sahip ve yöneticilerine verilen isimdir. Önceleri sitelerin SEO çalışmalarından da sorumlu olan webmasterlar, SEO’nun gün geçtikçe yenilenmesi ve gelişmesi üzerine bu çalışmaları SEO uzmanları veya danışmanları olarak isimlendirilen kişilere bırakmıştır.

DomainSite adresine verilen isimdir. Her site adresi 2 farklı bölümden oluşur. Domain ismi ve domain uzantısı. meden.com.tr domaininde ”meden.com.tr” domain ismi ve ”.com.tr” domain uzantısı olmaktadır.

Aynı domain ismi ve uzantısına sahip birden fazla domain bulunmamaktadır. Aynı isimle farklı uzantılar veya farklı isimle aynı uzantıların satın alınması mümkündür. Her domain 1 yıl ve katları olarak satın alınır. Dolayısıyla tescil sürelerinin uzatılmaması sonucu domainlerin kaydı düşebilmekte ve el değiştirebilmektedir.

HostingSitelerin bünyesinde barındırdığı metin, resim veya diğer tüm dosyaların depolandığı ve 7 gün 24 saat erişime açık olarak dünyanın tarafından ulaşılarak bu bilgilere erişim sağlayan yeri veri merkezleridir. Bir sitenin var olmasındaki 2 temel unsur domain ve hostingdir.

Home DirectorySitenize ait hostingdekiana içerik dizinidir. Hostingdeki bilgilere erişim için kullanılan ana merkezdir.

LinkKullanıcıları online ortamda yönlendirerek farklı sitelere veya sayfalara ziyareti gerçekleştirmek için kullanılan bağlantılardır. Tıklanabilir metinlerdir.

Link FarmBirbiriyle alakasız yüzlerce linkin barındırıldığı sayfalara verilen link tarlası olarak Türkçe’ye çevrilen isimdir. Bu yapıdaki sitelere link vermek veya bu sitelerde link almak SEO açısından onaylanmayan bir durumdur.

Inbound LinksBaşka sitelerden sitemize veya sitedeki sayfalara verilen bağlantılardır. SEO açısından sayıca çokluğu önemli görülse de etkili kullanımı sıralama açısından daha belirleyicidir.

BacklinkInbound links ill tel farkı, backlinkin sit-in kendo içindeki başka sayfalara da verdiği linkler için de kullanılabilir olmasıdır. Backlink kontrolü için bilenen iki sistem vardır. Birisi Google kaynaklı diğeri ise Yahoo kaynaklıdır. Google backlinkin niteliğine göre dikkate alarak backlink olarak yansıtmaktadır. Yahoo ise her türden linki dikkate alarak listelemektedir. Google odaklı backlink sayısını öğrenmek için link:meden.com.tr aramasını yapmak gerekir. Yahoo odaklı backlink sayısını öğrenmek için Yahoo site explorerdan siteexplorer.search.yahoo.com site adresini sorgulayarak inlinks ismi ile öğrenebilirsiniz.

Outbound LinksSiteden dışarıya verilen linkler olarak görülür. Türkçede harici link veya link çıkışı olarak da telaffuz edilmektedir. Başka sitelere verilen linklerin de kalitesi ve benzerliği sitenin SEO’su için oldukça önemlidir.

Pay-Per-ClickInternet reklamcılığında kullanılan ve tıklama başına ödeme sistemini ifade eden kelimedir. Her tıklama için belirlenen oranlara göre ödeme yapılacağını belirtmektedir.

Search Engine FriendlyArama motoru dostu anlamına gelen bu kelime, uygulanan tekniklerin SEO uyumunu ifade etmektedir. Daha çok link yapılarını dikkate alan terim, aslında tüm SEO çalışmalarının arama motoruna uyumu konusunda kullanılabilmektedir.

SpamArama motorlarını aldatmaya yönelik yapılan tüm çalışmalara verilen isimdir. hedefi ziyaretçileri hiçe sayarak, sadece arama motoru odaklı yapılan etik olmayan çalışmalardır. Bu spam çalışmalarının arama motorları tarafından fark edilmesi sonucu filtre ismi verilen cezalandırma sistemini uygulayarak arama sonuçlarında arka sıralara atmakta veya tamamıyla silmektedir. Arama motorlarının fark edemeyeceği durumlar için kullanıcılar tarafından bildiri oluşturulabilecek şikayet sayfaları vasıtasıyla manuel olarak inceleme yapmaktadır.

SpiderArama motoru botları için kullanılan farklı bir terimdir. Arama motoru örümcekleri olarak da telaffuz edilen bu botlar, siteleri ve sayfaları dolaşarak elde ettikleri yeni verileri Google arama sonuçlarına yansıtırlar. Örümceklerin ziyaret sıklığı pek çok değişkene bağlıdır. Bunlardan bir tanesi sitenin güncellenme aralaığıdır.

HitZiyaret sayısını belirten kelimedir. Sitelerin günlük olarak ziyaret sayısına göre büyüklüğü kıyaslanmaktadır. Günlük hit ve aylık hit olarak da kullanılan ziyaret ayısı ölçümleri pek çok farklı sayaç ile gerçekleşebilmektedir. Bunlardan en çok kullanılanlar Google Analytics, Sayyaç ve çeşitli eklentilerdir.

Anlık Hit:  Anlık olarak ölçümü yapılan hitlerin sayısını temsilen kullanılır. Bu tabiri şu şekilde de açıklayabiliriz, ölçümü yaptığımız zamanda aynı anda sitede bulunan ziyaretçi sayısıdır.

Tekil HitBirbirinden farklı kullanıcıların sayıldığı ziyaret sayıdırı. Bir kişinin birden fazla ziyareti dikkate alınmaz her farklı birey bir hit olarak dikkate alınır.

Çoğul HitZiyaretçilerin tekrar eden ziyaretlerinin de dikkate alındığı sayım türüdür. Bir ziyaretçinin birden fazla ziyareti dikkate alınmaktadır.

Broken LinkKırık link olarak tabir edilen ve hatalı açılan veya açılmayan linklerdir. SEO açısından oluşabilecek spam olgusu sebebiyle kullanıması tavsiye edilmez. Daha önce sitede kullanılmış olan linklerin yapısının değişmesi ile eski tip linkler kırık olarak algılanabilmektedir. Bu linklerin çeşitli online ve offline araçlar ile tespit ederek temizlenmesi gerekmektedir.

Meta TagSite ile ilgili çeşitli bilgilendirici nitelikte olan fişlerdir. Sitenin açıklaması, hedef anahtar kelimeleri, coğrafi konumu, sahibi, yazarı, sitenin yazılımı ve versiyonu gibi pek çok onlarca bilgiyi arama motorlarına sunmakta ve kolaylık sağlamaktadır. Hatalı kullanımı sebebiyle en çok spam yapılan bölümlerdir. Meta etiketlerinden en bilineni description ve keywords meta etiketidir.

Description Meta TagSitenin veya sayfaların neler içerdiği hakkında bilgi içeren özet açıklama kısımlarıdır. Description meta etiketi arama sonuçlarında göründüğü için kullanıcıların siteyi tercih etmesinde de büyük rol oynamaktadır. Gerçekçi ve doğru bilgileri bulundurarak kullanıcıların sitenizi ziyaret etmesini sağlayabilirsiniz. SEO açısından en önemli kısım ise SEO’daki doğallık hedefi gereği her sayfada ayrı meta description ve kwyrods kullanılması gereklidir. Meta description etiketi uzunluk olarak 260 karakteri geçmemelidir.

Keywords Meta TagSitenin veya sayfaların hedef kelimelerinin belirtildiği kısımdır. Bu hedef kelimeler sitenin içeriğiyle alakalı olmalıdır. Arama motorları bu kelimeleri dikkate alarak ilgili sayfanın ziyaret hedeflediği kelimelere göre değerlendirme yapmaktadır. SEO kavramının yeni yeni oturduğu yıllarda yegane öneme sahip olan bu etiketi zamanla kötüye kullanım ve spam sebebiyle etkisi yitirilmiş ve minimize edilmiştir. Dolayısıyla sıralama konusunda doğrudan etki edici bir niteliğe sahip değildir.

Keyword DensityAnahtar kelime yoğunluğu anlamına gelmektedir. Daha çok site içi SEO için kullanılmaktadır. Sitede anahtar kelimelerin belirli oranlarla kullanılması gerekmektedir. u oranlar anahtar kelimenin rekabet zoruluğu ve kullanılan bölümlerin yapısına göre değişmektedir. Örneğin sayfa başlığında %20-30 arasında değişebilirken içeriklerde %3-7 arasında kullanılması gerekmektedir.

FiltreGoogle’ın etik olmayan değerler üst sıralara çıkmayı hedefleyen siteleri tespit ettiği değerlendirme yöntemidir. Google Cezası olarak da kullanılabilen Filtre, sitelerin hatalarını düzeltene kadar karantinaya alınması yöntemiyle arama motoru sonuçlarında pasifize edilmesidir.

SandboxGoogle cezaların en büyüğü olan sandbox, aynı zamanda telafisi en zor olan bir filtredir. SEO çalışmalarının hızlı ve yoğun bir şekilde yapılması sonucu devreye giren sandbox uygulamasından kurtulmak için yapılan hataları çalışmaların temizlenmesi gerekmektedir. Daha çok yeni sitelerde görülen bu ceza türü Google’ın dürüstlük konusundaki hassasiyetini göstermektedir.

IndexArama motorlarında listelenmeyi ifade eden terimdir. Arama motorlarında ilk defa çıkmaya başlamak, index almak, yeni sayfaların ve güncellemelerin fark edilmesi, indexlenmek olarak tabir edilmektedir. Ancak çoğu kişi hatalı olarak arama motoru botlarının siteyi yeni ziyareti için de kullanabilmektedir. Arama motorları tarafından listelenen sayfası sayısı için de index sayısı ifadesi web dünyasına yer etmiştir.

Google BotGoogle örümcekleri olarak daha önce açıklık getirdiğimiz programlardır. Bu botlar sayesinde yeni içerikler ve yeni siteler fark edilerek arama motoru sonuçlarına yanstılır.

Google DalgalanmasıBelirli periyotlarla gerçekleşen algoritma değişikliği ve denemeleri beraberinde sıralamalarda toplu veya kısmen değişimlere yol açmaktadır. Arama motoru sonuçlarındaki bu değişimlere Google Dalgalanmaları veya Google Dans adı verilmektedir.

Link DeğişimiSitelerin birbirine SEO açısından katkı sağlamak üzere anlaşarak linklerinin karşılıklı olarak eklenmesi işlemine denilmektedir. A kişi bir sitesinden B sitesine link verir ve B kişisi de bir sitesinden A sitesine link verir. Kısaca link değişimi farklı kişilerin sitelerinden birbirine link vermesine denilir. Link değişimi, karşılıklı veya çapraz link değişimi olarak ikiye ayrılır.

Karşılıklı Link Değişimiİki sitenin birbirine link vermesidir. A sitesi B sitesine link verir ve B sitesi A sitesine link verir. Bu durum arama motorları tarafından fark edilebildiği için SEo açısından etkisi oldukça sınırlı olmaktadır. Ancak aynı andaki onlarcal ink değişimi bu durumun anlaşılmasını zorlaştırmakta ve bir nebeze fayda sağlamaktadır. Tabi ki lnik değişimi yapılan siteler arasındaki içerik ve kalite benzerliği de önemli bir konudur.

Çapraz Linkİki kişinin farklı paravan siteler üzerinden link değişimi yapması işlemidir. Bu durumda bir kişi SEO çalışması yapmak istediği A sitesine link almak için B sitesinden link verirken, diğer kişi de aynı şekilde C sitesi için D sitesinden link verir. Bu durumda B sitesi C ye, D sitesi A ya link verir. Link değişimleri içerisinde en etkili olan tekniktir.

Alt TagArama motorları resim içeriklerini göremez dolayısıyla aramalarla ilgili resim sonuçlarını içeriklerine göre değerlendiremezler. Bu durumda devreye alt etiketi yani resim açıklama etiketi devreye girmektedir. Alt etiketi resimlerin tasvir edildiği arama motorlarına anlatıldığı açıklama metinleridir. Arama motorları bu açıklamaları dikkate alarak sıralamayı belirlemektedir. Ayrıca resim arama motorlarında da dikkate alınan alt etiketi sıralam açısından oldukça önemlidir. Anahtar kelimlerin alt etiketlerinde yer alması SEO açısından gereklidir.

Hidden TextGizli metin anlamına gelen kelime etik olmayan bir yöntemdir. Gizli metinler ile yoğun miktarlarda anahtar kelimeler bulundurulur. Bunlar ziyaretçiler tarafından görülemez ancak arama motoru botları tarafından görüntülenebilirler. Fark edildiği zaman siteler filtreye alınarak cezalandırılmaktadır..

Robots.txtArama motoru botlarının site üzerindeki erişim yeteneklerini düzenleyen dosyalardır. Sitenin ana dizininde bulunur ve ismi değişmez. Robots.txt botların site üzerinde erişim sağlayabileceği veya erişimi kısıtlanabileceği alanları belirlemektedir. Örneğin siteye ait gizli bölümlerin, yönetici giriş sayfaların arama motoru sonuçlarında olması istenmediğinde tobots.txt tarafından bu kısıtlama yapılabilmektedir.

SitemapSite haritası, siteye ait tüm sayfaların belirli bir şemaya göre listelendiği yapıdır. Daha çok XML formatıyla kullanılması tavsiye edilir. Site haritasında linklerin SEO açısından önemi ve güncelleme aralığı belirtilerek arama motoru botlarının hangi sayfalara daha fazla önem vermesi gerektiği ayarlanmaktadır.

DofollowLink yapısına dahil olan bir formattır. Bu format pagerank algoritmasında yer almakta ve dofollow olarak verilen linklerin pagerank hesaplamasına dahil olmasını sağlamaktadır. Dofollow kullanımı linklere nofollow formatını eklememekle mümkün olmaktadır. Nofollow kullanılmayan tüm link yapıları dofollow yapıda kabul edilir.

NofollowLinklerin pagerank algoritmalarına katılmalarını engellemektedir. Bu sayede link verilen sitenin pagerank değerinizden faydalanması ve değer alması mümkün olmamaktadır. Google sıralaması açısından dofollow ile hiçbir farkı olmayan nofollow yapısındaki linkler, güven olgusu oluşmadığı durumlarda kullanılması tavsiye edilmektedir. Örneğin sitenize yapılan yorumlarla site sahiplerini linklerini ekleyebiliyorsa bu siteleri tanımadığınız ve dolayısıyla kalitesine kefil olamayacağınız için Google tarafından nofollow olarak gösterilmesi gerektiği belirtilmektedir. Bu sayede Google pagerank algoritmasını daha güvenilir kılmayı amaçlamış ancak Google caffeine sistemiyle birlikte etkisini yitiren pagerank değeri beraberinde nofollow formatının da önemini kaybetmesine neden olmuştur.

CloakingSiteye gelen ziyaretçilerin normal ziyaretçi mi yoksa arama motoru botu olduğunu anladıktan sonra farklı sayfalara yönlendirme yaparak  arama motorları için hazırlanan özel içeriğin sunulmasını sağlayan yöntemdir. Etik olmayan manuel olarak değerlendirilerek gerekli cezalandırma işlemi uygulanır. Bunun gibi arama motorlarını aldatıcı yöntemler sadece geçici olarak amacına kavuşmaktadır. Sonrasından geri dönüşü olmayacak şekilde cezalandırılabilmektedir.

Contentİçerik anlamına gelen bu kelime sitede yer alan metinler için kullanılmaktadır. İçeriğin kapsamlı ve özgün olması SEO açısından en önemli konulardan birisidir.

Dynamic ContentDinamik ve değişken içerik olarak kullanılmaktadır. İçeriğin güncellenmesi dolaylı yoldan başka öge ve değişimlere de bağlıysa dinamik içerik olarak adlandırılabilmektedir. Dinamik içerikler genelde dinamik bir kodlamayla mümkün olmaktadır. PHP ve ASP türü kodlamalar bunlar için en iyi örnektir. Html kodlama türü ise statik içerik olarak bilinmektedir.

Duplicate ContentKopya içerik anlamına gelmektedir. Aynı siteye ait birden fazla sayfada aynı içeriğin kullanılması veya farklı sitelerin aynı içeriğe sahip olması Duplicate Content olarak nitelendirilir ve SEO açısından kalitesiz görülerek SEO açısından çok fazla önem ifade etmezler. Ancak kopya içeriğin ilk üreticisi bu konuda istisnadır ve SEo açısından değer yiritmezler.

Google ToolbarÇeşitli tarayıcılar üzerine eklenti veya yazılım ile yerleşen Google kaynaklı araç çubuğudur. Google araç çubuğu kullanıcıların ziyaret ettikleri sayfaları görerek arama motorunun gelişimi için veri olarak kullanmaktadır. Aynı zamanda ziyaret edilen sitelere ait çeşitli verileri de listelerler. Pagerank, backlink ve index sayısı gibi değerleri ilave sorgulamalara gerek kalmadan öğrenebilirsiniz.

Heading TagsYazılarda kullanılması gereken başlık etiketleridir. Konu başlık ve alt başlıklarını içerir. Kullanımını açısından belirleyici bir SEO kriteridir. <h1><h2> şeklinde hiyerarşik olarak kullanılırlar. Kullanımı itibariyle rakam küçüldükçe önemi artmaktadır. Rakam büyüdükçe bir alt başlık olarak vasıflandırılmaktadır. Heading içerisinde kullanılan kelimeler SEo açısından fayda sağladığı için anahtar kelimelerinizin uygun yapıda kullanılmasında fayda bulunmaktadır. Heading konusuyla ilgili kullanım detayları ve örneklendirmeleri site içi bölümünde etraflıca anlatılacaktır.

CookieWeb siteleri tarafından ziyaretçilerin bilgisayarında bırakılan bir text dosyasıdır. Bu text dosyasında ziyaretçilere ait bilgiler bulunur ve her siteyi ziyaretlerinde bu bilgileri kullanarak ziyaretçileri tanır ve ona göre çeşitli işlemleri daha pratik bir şekilde yerine getirirler. Her sunucu sadece kendisine ait oluşturdukları text dosyasına erişebilirler.

Crawlerarama motoru botları için kullanılan diğer bir terimdir. Siteleri dolaşarak verileri arma motoru dizinine kaydeden programlardır.

CSSCascading Style Sheets. Bir sitenin görselliğine dair kodlama yapısıdır. Css ile web sitelerine ait görsel yapı daha pratik ve etkili düzenlenebilmektedir. Stil kodlamalarının harici bir CSS kaynağı üzerinden çağırılması SEO açısından oldukça etkilidir. Aynı zamanda kullanılan CSS dosyasının da mümkün olduğunca az sayıda kullanılması, istisna bir durum yoksa bir adet kullanılması gerekmektedir.

JSSiteler üzerinden çeşitli işlevsel çalışmaların yürütülmesi için gerekli JavaScript kodlamaları için kullanılan kısaltmadır. Sekmeler, galeriler, resim önizleme gibi ağırlıklı olarak görsel özelliklerin kolaylıkla uygulanmasını sağlayan kodlama dilidir. SEO açısından harici bir JavaScript dosyası üzerinden ve az sayıda kullanılması gereklidir.

Doorway PageDaha önce açıklamasını yaptığımız cloaking ile birlikte kullanılmaktadır. Cloaking ziyaretçileri ve arma motorlarını fark ederek farklı sayfalara yönlendirme tekniğidir. Doorway Page ise bu iki farklı ziyaret için farklı sayfalar oluşturma tekniğidir. Normal ziyaretçiler için ana içerik sayfası oluşturulur bu sayfa SEO açısından optimize edilmemiş kalite düzeyi düşük bir sayfadır. Arama motorları için daha çok anahtar kelime yoğunluğu fazla sayfalar oluşturulmaktadır. Köprü sayfalar diye tabir edilen bu tekniği hiçbir şekilde onaylamıyor ve böyle bir durum ile karşılaşılması halinde Google’a gerekli bildirimlerin yapılmasını tavsiye ediyoruz.

 

Bu gönderiyi paylaş

Bir cevap yazın