Anahtar Kelime Nedir En Etkili Şekilde Nasıl Kullanılmalıdır?

Anahtar Kelime Nedir En Etkili Şekilde Nasıl Kullanılmalıdır?

Anahtar Kelime Nedir En Etkili Şekilde Nasıl Kullanılmalıdır?

SEO’da Anahtar Kelime En Etkili Şekilde Nasıl Kullanılmalıdır?

Anahtar kelime seçimleri SEO’daki tutarlılığı belirten önemli bir unsurdur. Çünkü günümüzde en çok yaşanan problemlerden biri yanlış anahtar kelime seçimleridir. Bu sebeple ne kadar çalışma yapılsa da sonuca ulaşılamamaktadır. Bu makalemizde siteler için doğru anahtar kelime seçimlerini göreceğiz.

Anahtar Kelime Yoğunluğunu Nasıl Ayarlayabiliriz?

Anahtar kelime yoğunluğu terimiyle yabancı kaynaklarda keyword density olarak karşılaşırsınız. Anahtar kelime yoğunluğu, sitelerde yüksek oranlarda kullanılan kelimeleri ifade etmektedir. Bu durum sitenin başlığı, metaları, resim alt etiket ve başlıkları gibi farklı öğeleri toplu veya ayrı ayrı olarak da değerlendirebilmektedir. Sitenin hedeflediği anahtar kelimeler birinci öncelikle yoğun olarak kullanılmalıdır. Sitenin hedeflediği kelimelerin anahtar kelime yoğunluklarının düşük olması büyük tezat oluşturmaktadır. Aynı zamanda anahtar kelime yoğunluğuyla ilgili yapılacak en büyük davranış, link alımlarınızda kullandığınız anchor text seçimlerini, sitenizin anahtar kelime yoğunluğu maksimum olan ilk 5 kelime için tercih etmeniz SEO açısından büyük avantaj sağlayacaktır. Çünkü Google farklı yapılarda sitenin kelime tutarlılığını doğallık ve kalite göstergesi olarak algılamaktadır.

Anahtar Kelime YoğunluğuAnahtar kelime yoğunluğunu ölçmek için çeşitli araçlar bulunmaktadır. Bu araçlar rakamsal olarak farklı şekilde yoğunlukları gösterebilmektedir. Bu durum sitelerin anahtar kelime yoğunluğu için ölçüm tekniklerinin farklılığına bağlıdır. Bu sebeple tek  bir anahtar kelime ölçüm sitesi dikkate alınmamalıdır.

Anahtar kelimelerin yoğunlukları için belirli alt ve üst limitler bulunmaktadır. Alt limitler, sitenizin Google tarafından önemsenecek taban anahtar kelime eşiğini göstermektedir. Bu rakam genelde %1.5 – %2.5 arasında değişir. Bu rakamın altında kalan anahtar kelimeler arama motorları tarafından pek fazla önemsenmezler. Bu sebeple önemsemediğimiz kelimeleri bu seviyenin altında, önemsediğiniz kelimeleri de bu seviyenin üstünde tutmaya özen gösterin.

Üst limit ise, sitenin spam yapıp yapmadığını belirten bir limit durumundadır. Bu limiti aşan kelimeler arama motorları tarafından spam olarak algılanarak filtre gibi ceza sistemleriyle karşı karşıya bırakma ihtimalleri bulunur. Üst limit anahtar kelime rekabetine göre değişmektedir. Rekabet Google Adwords kelime aracından ilgili anahtar kelimelerin aranma hacimlerine göre belirlenebilir. Genel olarak anahtar kelime yoğunluğu spam limiti %6 – 8 arasında olmalıdır. Ancak rekabeti yüksek olan oyun gibi kelimelerde %5 – 6 seviyelerine inmelidir. Rekabeti çok düşük düzeylerde olan “araba anahtarı” gibi bir kelime için %8 -10 seviyelerine çıkmak bir risk teşkil etmez.

Anahtar kelime yoğunluğu ölçüm sitelerinden bir tanesi olan Linkvendor sitelerin ayrı bölümlerinde analizi gerçekleştirdiği gibi sitenin genelinde yoğunluğuna göre tek kelime, 2 kelime ve 3 kelimeye göre de anahtar kelime analizi gerçekleştirilmelidir.

www.linkvendor.com/seo-tool/keyword-density.html adresinden analiz sayfasına ulaşabilirsiniz.

İkinci anahtar kelime yoğunluğu ölçümü yapan site 2 sitenin ortak anahtar kelimeye göre kıyaslamasını yapmakta ve bu sayede rakiplerle aradaki farkın net bir şekilde görülmesini sağlamaktadır.

www.keyworddensity.com adresinden tek veya iki site için anahtar kelime analizi yapabilirsiniz.

Linkvendor ile yapılan analiz sonucunda birinci öncelikle çıkan yoğun kelimeleri meta ve başlıklarda kullanmak link alımlarında kullanmak SEO açısından etkili olmaktadır. Anahtar kelime yoğunluğu ölçümü dışında farklı anahtar kelime belirleme teknikleri bulunmaktadır. Bunlarda bir sonraki konuda detaylı olarak anlatılacaktır.

Anahtar Kelimeleri Nasıl Belirleriz?

Birçok site sahibi ismi alımında zaten hedeflediği anahtar kelimeye göre seçim yapmakta ve genel SEO çalışmalarını bu anahtar kelime doğrultusunda yürütmektedir. Ancak burada pek çok kişinin atladığı önemli bir nokta vardır. Birincisi anahtar kelime türevleri kavramı diğeri ise anahtar kelime ikamesi kavramıdır. Bu bölümde yer alan Google Trends aracı anlatımı ile hedef kelime tercihlerinde zaman olgusuna dikkat çekilecektir. Dönemlik SEO çalışmaları için kullanılması gereken bir araçtır.

Anahtar Kelime Türevleri Nelerdir?

MEDEN Anahtar KelimeBelirlenen anahtar kelimenin dışında çalışmalar hedef anahtar kelimenin türevleriyle de desteklenmelidir. Aksi halde doğallık ve çeşitlilik olgusu oluşturulmamış olur. Anahtar kelime türevleri bir anahtar kelimeye ilişkin kelime grupları veya farklı kullanımları olarak nitelendirilebilir. Örneğin, hedef kelimesi “cep telefonu” olan bir site için “cep telefonu fiyatları, cep telefonu oyunları vb.” gibi birçok türev anahtar kelimede de eş zamanlı çalışma yürütmek gerekir. Bu çalışmalar link alımları şeklinde veya bu konular ile ilgili makale yazımları şeklinde gerçekleşebilir. Aranma hacmi yüksek olan anahtar kelime türevi size en çok fayda sağlayacak ikincil anahtar kelime olacaktır. Örnek olarak, “cep telefonu kılıfı” yerine daha çok aranma hacmi olan “cep telefonu oyunları” kullanmak hit ve SEO olarak daha etkili olmaktadır.

Bir hedef kelimeye göre en çok kullanılan ve aranan anahtar kelime türevlerini tespit etmek için bir sonraki bölümde anlatılan Google Adwords aracını kullanmak gerekir. Bu konular altından kullanımları anlatılacaktır.

Anahtar Kelime İkamesini Kullanmak

Anahtar kelime ikamesi kavramı çok az kişi tarafından bilinen ve nerdeyse kullanılmayan bir kavramdır. İkame; bir ürün yerine geçebilen ikinci tercih oluşturabilecek ürün anlamına gelir. Örnek olarak, inek eti bulamayıp tavuk eti tercih etmek, sigaraya zam gelmesiyle nargile içmeyi tercih etmek şeklinde açıklayabiliriz. Yani bir nevi ihtiyaca aynı nitelikte cevap veren farklı ürünler diyebiliriz. Anahtar kelime açısından bakıldığında bilgisayar kelimesinin ikamesi olarak notebook veya laptop kelimesi kullanılabilir. Özet olarak hedefelediğimiz kelimelerin ikame karşılıklarına da cevap verebilmek o sektöre daha hakim olmanızı sağlayacaktır. Bu sebeple SEO açısından daha güçlü bir yapıya kavuşmanızı da beraberinde getirir. Anahtar kelimenin ikamesini Google sets aracıyla gerçekleştirmekteyiz. Bu konuda uygulanacak yöntem sonraki konu başlığında anlatılacaktır.

Google Adwords Nedir?

google-adwords-medenGoogle Adwords araçları, belirlediğiniz bir veya birkaç anahtar kelime aramasına ilişkin kelime türevleri sunmaktadır. Bu kelime türevleri genel ve yerel arama hacimleri ve rekabet güçlüğüne göre değerlendirerek tercihlerinizde yönlendirmelerde bulunmaktadır. Aynı zamanda sorgulanan bir siteye ilişkin en doğru anahtar kelime seçimleri için de önerileride bulunmaktadır.

Google Trends Nedir?

Google Trends daha önceki konularda detaylı olarak anlatılmıştı. Bu konuda ise anahtar kelime belirleyici olarak daha detaylı inceleyeceğiz. Google Trends, belirli zaman dilimleri ve ülkelere göre kelimelerin arama artış ve düşüşlerini göstermektedir. Örneğin aşağıda yer alan resimdeki grafik incelendiğinde, Türkiye’de 2010 yılı içerisinde nakliyat ve evden eve nakliyat kelimeleri analiz edilmiştir. Bu kelimelerin arama hacimleri kıyaslanmakla birlikte, hangi dönemlerde aramalarda artış ve düşüş olduğunu göstermektedir. Bu grafiğe göre aramalar Eylül ayının başında başlangıcında ve Kasım ayının ilk haftasında ani düşüş olduğunu dolayısıyla bu meslek grubunun bu dönemlerde işinin az olduğunu anlayabiliyoruz.

Google Trends MEDENGoogle Trends üzerinden yapılan url sorgulamasında ise o siteye giriş yapan kullanıcıların aynı zamanda yaptıkları Google arama sorgularını göstermektedir. Bu bir sitenin daha çok hangi kelime üzerinden ziyaretçi çektiğidir diyebiliriz. Ancak tam olarak öyle değildir. Çünkü ziyaretçinin sitenizden çıktıktan sonra da yaptığı Google aramaları burada “Also searched for” başlığı ile gösterilmektedir. Bu aracı rakip siteleriniz için de kullanarak onların ziyaretçilerinin kullandığı arama terimlerini de sitenizi için hedef kelime olarak belirleyebilirsiniz.

Google İnsights Nedir?

Google Insights MEDENGoogle İnsights kelime analizi için Google Trends’in gelişmiş hali diyebiliriz. Kelime türevleri ve yükselen aramalar ile ilgili en etkili sonuçları insights ile alabiliriz. Aynı zamanda Dünya üzerinde genel istatistikler elde edilebileceği gibi ülke ve şehir bazlı değerlendirmeler de yapabiliriz. Bunun dışında bir kelimenin aylara göre aranma grafiğini de görebilirsiniz. Anahtar kelimeleri kategorilere göre filtreleyebileceğiniz gibi zaman aralığını da belirleyebilirsiniz.

Google Sets Nedir?

Google Sets MEDEN

Google Sets, neredeyse hiç bilinmeyen Google’ın SEO açısından kullanılabilecek en faydalı servislerinden biri. Aslında SEO dışında pek çok alan için kullanılsa da biz SEO çalışmalarımızı güçlendirmek üzere kullanacağız. Google Sets belirtilen kelimelere ilişkin aynı kategoride yer alan diğer kelimeleri getirmektedir. Örneğin Honda, BMV araba markası olarak aynı kategoridedir. Autocad, Solidworks ve Catia çizim programları olarak aynı kategoridedir. Bu şekilde aynı kategorilere ait diğer kelimelerin bulunmasını sağlamaktadır. Eğer tek kelime yerine birden fazla kelime yazılırsa bunların ortak kategorilerinin göre listeleme yapmaktadır. Bu yönüyle çok güçlü bir araçtır. Bu araç sayesinde hedef kelimenizin ikame kelimelerini bulabilirsiniz. Örnek olarak oyun kelimesi için aşağıdaki sonuçları elde ediyoruz.

Anahtar Kelimeler Nasıl Vurgulanır?

Anahtar kelime seçimi konuları ile doğru anahtar kelimeleri ve türevlerini belirledikten sonra bunlarla ilgili makale yazımlarına ağırlık vermek gerekir. Metinler içerisinde bulunan anahtar kelimelerin vurgulanması, bu kelimeler arama motoru botlarının dikkatini çeker. Bu sebeple SEO içerisindeki önemleri artar. Kelime vurgulama işlemleri birkaç farklı şekilde yapılmaktadır. Bunlar;

  • Kelimeyi tırnak içinde göstermek Kelimeyi kalınlaştırmak. (bold, strong)
  • Kelimeyi italik olarak göstermek.
  • Kelimeyi altı çizili olarak göstermek.
  • Kelimeyi renkli göstermek.

Tüm bu yöntemleri kullanarak anahtar kelimelerinizi, bunların türev ve ikamelerini arama motorları ve kullanıcılar için daha dikkat çekici ve önem taşıyan bir durum şeklinde gösterecek, bu kelimelere olan ilgiyi arttıracaktır.

Bu gönderiyi paylaş

Bir cevap yazın